Oko 21 odsto naučnika iz Srbije, među kojima je najviše mladih ljudi, razmišlja o odlasku iz zemlje, dok 75 odsto njih to ne želi da učini.
Ministar za nauku Božidar Đelić kazao je da među onim ispitanicima koji žele da karijeru nastave van Srbije, skoro 40 odsto čine mladi mlađi od 35 godina. Đelić je kazao da 85 odsto pripadnika naučne zajednice u Srbiji smatra da bi međunarodnu saradnju trebalo nastaviti ka zemljama EU, a Rusija, Kina i Amerika prepoznate su kao partner kod jedne trećine naučne zajednice.
“I u naučnoj diplomatiji moramo da imamo četiri stuba – Evropa, Amerika, Rusija i Kina”, kazao je Đelić i dodao da je 34 odsto ispitanika odgovorilo da bi kada su u pitanju zemlje EU, saradnju trebalo ostvariti sa Nemačkom, potom Francuskom, Velikom Britanijom, Italijom.
Kao glavni razlog za odlazak iz zemlje, naučnici su naveli uslove života, stambenu situaciju i niska primanja, rekao je Đelić i dodao da su neki od razloga i loši uslovi za rad, nedostatak sredstava i opreme.
Ministar je kazao da je zato neophodno bolje urediti oblast nauke i tehnologije kako bi se mladi i talentovani ljudi odlučili da svoju karijeru nastave u Srbiji.
On je dodao da bi i tokom studija i daljeg usavršavanja trebalo obratiti pažnju na one najtalentovanije i prepoznati njihov potencijal.
Đelić, koji je i potpredsednik vlade zadužen za evropske integracije, je istakao da je istraživanje pokazalo i da je dve trećine njih zadovoljno radom resornog ministarstva, Strategijom naučnog i tehnološkog razvoja Srbije, javnim pozivom za projekte osnovnih istraživanja, tehnološkog razvoja i integralnih i interdisciplinarnih projekata, kao i velikim naučnim skupom koji je održan u Centru “Sava”, krajem prošlog meseca.
On je kazao da je većina ispitanika sve to ocenila dobrim ocenama – četvorkama i peticama.
Ministarstvo za nauku sprovelo je istraživanje tokom skupa “Naučna zajednica za budućnost Srbije” 23. maja, a u njemu je učestvovalo 756 ispitanika, različite starosne dobi i naučnih oblasti.
Podatke dobijene tom anketom obradio je “IPSOS Stratedžik Marketing”.
Izvor:B92