Rukovodilac projekta reforme stručnog obrazovanja Gustav Rajer izjavio je danas da 90 odsto srednjoškolaca u Srbiji, bez obzira na obrazovni profil, želi da im školovanje omogući dvostruku kvalifikaciju – za zaposlenje i za nastavak školovanja. – Želja učenika u Sbriji za dvostrukim kvalitetom školovanja je zdrav stav kakav ima i većina mladih u Nemačkoj – kazao je Rajer u Prvoj ekonomskoj školi na času "Virtuelne banke" koji se uz pomoć Vlade Nemačke sprovidi u okviru projekta reforme srednjeg stručnog obrazovanja u oblasti ekonomije.
Praktičnoj nastavi u "Virtuelnoj banci" prisustvovali su i nemački ambasador Volfram Mas i ministar prosvete Žarko Obradović.
– Moj najvažniji zadatak je da govorim dobro o Srbiji kao lokaciji za ulaganja, da ima dobre adminsitativne kvalitete i dobro obučene ljude – kazao je Mas i dodao da je važno da se ta kvalifikacija stalno opravdava tako što će se unapređivati obrazovanje, uvoditi novi obrazovni profili.
Prema ambasadorovim rečima, samo ako se mladi ljudi u Srbiji pripreme za praktične izazove modernog tržista rada Srbija će biti aktraktivna za strane investitore.
Ministar prosvete Žarko Obradović ocenio je da Srbija ne može napraviti korak napred ako ne napravi strategiju obrazovanja i to ne samo strategiju na državnom nivou već i po segmentima.
– Moramo unaprediti obrazovanje jer će ono unaprediti razvoj zemlje i zato se u proces moraju uključiti instituti, fakulteti, nacionalne službe za zapošljavanje, privrednici, privredne komore, stručnjaci za demografiju i svi ekonomski i društveni akteri koji oblikuju život u Srbiji – kazao je Obradović.
Prema njegovim rečima, ulaganje u obrazovanje je neophodno jer ono mora postati strateška stvar kako bi Srbija u Evropi i svetu zauzela mesto koje joj pripada.
Obradović je naveo i da se četiri odsto učenika Prve ekonomske škole zaposli odmah po završetka školovanja tokom koga su u projektu "Virtuelne banke", na softveru koji se krositi u bankarskom sistemu, imali priliku da se obučavaju da samostalno obavljaju bankarske poslove.
Izvor:infostud