Nekadašnji lider Roxy Music koji se, između ostalog, proslavio obradama tuđih pesama, sinoć je u Beogradu izjavio da je za uspešnu obradu potrebno voleti muziku koja se obrađuje i imati osećaj za nju.Polovinu solo karijere Bryana Ferryja (62) čine obrade, od kojih su najpoznatije Let's Stick Together i Smoke Gets In Your Eyes.
Među svim pesmama Roxy Music najveći uspeh na top listama postigla je obrada Lennonove Jealous Guy.
Ferry će večeras/nedelja u Sava centru koncertno predstaviti svoj album Dylanesque sa obradama Boba Dylana.
Karte za taj koncert koštaju 2.000, 2.500 i 3.000 dinara i to je drugi njegov nastup u Beogradu za godinu dana.
Prošlog leta je gostovao sa obnovljenom grupom Roxy Music.
Na konferenciji za štampu po dolasku u Beograd, rekao je da ne može da ponudi recept za pravljenje dobre obrade, ali je ipak dao dosta saveta.
"Muzika je zasnovana na osećanjima. I kada obrađujete budite samopouzdani", rekao je Ferry novinarima u beogradskom restoranu Que Pasa.
Ispričao je da je muzika važan deo njegovog života, i da je počeo da je sluša, kao opsednut, od 10. godine.
"Od džeparca sam kupovao singlice na 78 i 45 obrtaja. Kada bih uštedeo, kupovao sam i ploče na 33 obrtaja. Bio sam ljubitelj različitih muzičkih pravaca: jazz, rani rock ‘n’ roll, Elvisa, Fatsa Domina, Little Richarda…"
Takođe je rekao da se, pri obrađivanju neke pesme, trudi da joj priđe na novi način.
“Jealous Guy (snimljena 1981. povodom smrti njenog autora) imala je velikog uspeha. Sada je redovno na mom repertoaru, i ljudi su razočarani kada je ne sviram."
Ferry voli i raznovrsnost stilova, a Smoke Gets In Your Eyes – pesmu napisanu 1933. godine za mjuzikl Roberta – obradio je, kako je rekao, da bi dokazao svoju svestranost.
"Stekao sam osećaj za muziku 30-ih, kada je počela da nastaje pop muzika. Bilo je to vreme muzike za mjuzikle, pozorišta i filmove, doba George Gershwina i Cole Portera", rekao je Ferry, koji je 1999. snimio čitav album (As Tears Go By) sa standardima iz tog vremena.
Upitan za Dylanove reakcije na njegov ovogodišnji album Dylanesque, Ferry je uz osmeh rekao: "Ne znam da li ga je čuo, a još čekam na njegovu reakciju povodom A Hard Rain's A-Gonna Fall koju sam snimio još ‘73. Nadam se da je zadovoljan, jer ovo je omaž njegovom stvaralaštvu. A ako nije, nadam se da će biti kad dobije ček na ime autorskih prava".
Na dokumentarcu snimljenom povodom objavljivanja Dylanesque (2007), Ferry kaže da na Dylana u mladosti nije obraćao pažnju, jer je u to vreme bio naklonjeniji električnom zvuku gitare i bučnijem zvuku.
"Dylan je svirao akustičnu muziku i folk, a to nije bila muzika koju sam tada slušao", rekao je on, dodavši: "Tada sam bio mlad".
Ferry ističe da nema ništa protiv tuđih verzija svojih pesama.
"Uvek je interesantno čuti svoju pesmu u obradi. Ako je dobra, onda zaista treba da postoji na više različitih načina. A postoji toliko različitih obrada iste pesme. One tako žive."
Upitan za dve verzije njegovog standarda Love Is The Drug (1975), rekao je: "Na radiju sam čuo samo polovinu verzije (koju je snimila) Kylie Minogue, ali nadam se da će postati hit, kako bih dobio pare od autorskih prava. Omiljena mi je obrada koju je uradila Grace Jones".
Izvor: Popboks