Home [zabavnik] Istraživanje Cepita o onlajn ponašanju srednjoškolaca

Istraživanje Cepita o onlajn ponašanju srednjoškolaca

147
0

vesti4Ako ste ovih dana makar negde sreli tinejdžera ili tinejdžerku, mogli bismo se kladiti da ste ih videli dok šalju SMS poruke. Da li se sećate kada ste nekog od njih poslednji put videli bez mobilnog telefona? Način na koji mladi ljudi prihvataju tehnologije nije novina – odavno je poznato da su mnogo otvoreniji. Ipak, zanimljivo je razmišljajti o tome da li su, i koliko roditelji u stanju da isprate tempo koji nameće ova digitalna generacija, kao i razvoj informacionih tehnologija. Jedno je sigurno: krajnje je vreme da se informišu o tome gde i na koji način njihova deca provode dobar deo svog vremena, kako bi mogli da budu adekvatni roditelji u XXI veku.

Centar za proučavanje informacionih tehnologija Beogradske otvorene škole je u aprilu 2010. sproveo istraživanje o tome kako se srpski srednjoškolci ponašaju na internetu. Istraživanje je sprovedeno u saradnji sa grupom srednjoškolaca koji su u okviru Centra prošli obuku o onlajn reputaciji, a koji su potom za istraživanje regrutovali svoje drugove i drugarice. Ukupan uzorak činilo je 300 srednjoškolaca i srednjoškolki iz cele Srbije koji svakodnevno koriste internet. Iako se ovaj uzorak svakako ne sme smatrati reprezentativnim uzorkom, dobijeni rezultati svakako mogu da se uzmu kao pokazatelji nekih osnovnih trendova u ponašanju mladih ljudi onlajn.

Samo istraživanje realizovano je putem interneta – ispitanici su anonimno popunjavali onlajn anketu odgovarajući na pitanja o načinima upotrebe interneta, informisanju, predstavljanju, aspektima onlajn ponašanja, kao i o navikama prilikom koriščenja najpopularnije društvene mreže – Fejsbuka. Poseban deo istraživanja odnoso se na različite aspekte onlajn ponašanja koji se mogu smatrati rizičnim ponašanjima.

Rezultati istraživanja pokazali su da skoro dve trećine ispitanih srednjoškolaca ima više od 3 godine internet staža, te se samim tim mogu smatrati iskusnim korisnicima interneta koji bi trebalo da budu upoznati sa različitim mogućnostima koje ovaj medij pruža. Tome u prilog govori i činjenica da 86% ispitanih na internet odlazi nekoliko puta dnevno, a skoro polovina, prema sopstvenoj proceni, onlajn provodi više od 10 sati nedeljno.

Prikaz rezultata [word] [power point]