Kako komentarišete podatak da u Srbiji četvrtina građana ima završenu samo osnovnu školu, dok 22 odsto nije završilo osnovno obrazovanje?
Radivoj Stojković direktor gimnazije "J. J. Zmaj" u Novom Sadu – U pitanju je nešto manje od 50 odsto stanovništva, ali nažalost, tu spadaju i oni koji nisu završili osnovnu školu. To je veoma nizak procenat i mislim da je neophodno mnogo više uložiti u obrazovanje iz bruto nacionalnog dohotka, kako bi se situacija popravila. Pored formalnog obrazovanja, treba omogućiti i obrazovanje odraslih na mnogo više mesta nego što imamo i pripremiti naciju za doživotno obrazovanje i stalno usavršavanje.
Tinde Kovač-Cerović
savetnica potpredsednika Vlade Srbije za obrazovanje i socijalna pitanja
Nažalost, ti podaci su istiniti. Međutim, ono što je ozbiljnije jeste to što i dalje ne postoji jasna i organizovana inicijativa da se taj problem reši. Dakle, i dalje se u Srbiji proizvodi taj problem, jer imamo osipanje iz osnovne škole, kao i to da se deo dece uopšte i ne upisuje u osnovnu školu. Ti podaci reflektuju prošlost naše zemlje, koja je i dalje prisutna.
Potrebno je spomenuti i da sistem obrazovanja odraslih ne postoji, kao ni sistem inventivnih načina da se dete zadrži u školi. Sve to utiče na nizak nivo zapošljavanja ljudi koji nemaju ili nisu završili osnovnu školu, na socijalnu koheziju i privredni rast u Srbiji.
Smatram da je potrebno uvesti tri seta mera, direktna davanja materijalne podrške za obrazovanje, dodatni rad škola za podršku deci, kao i usmeriti školu na stvaranje ljudskog kapitala.
Branislav Pavlović
pedsednik Samostalnog sindikata obrazovanja Nezavisnost
S obzirom na trenutnu situaciju u srpskom obrazovanju, pretpostavljam da su ti podaci tačni, ali oni moraju da se preciziraju. Na primer, populacija Srbije je stara i smatram da se ti podaci baš odnose na nju.
Recimo, mnogi građani koji nisu završili osnovnu školu rođeni su i pre Drugog svetskog rata.
Takođe, ne treba zaboraviti ni romsku populaciju, u kojoj većina dece ne ide u osnovnu školu, a veliki broj onih koji krenu je ne završe. Moram da istaknem da ovi podaci govore o tome na kakvom je nivou obrazovanje u Srbiji, jer je prošlo osam godina od demokratskih promena, a ništa nije urađeno u reformi obrazovanja.
Dušan Stevanović
direktor OŠ "Vuk Karadžić" u Vranju
Ovaj podatak je poražavajući po nas Srbe. To govori koliko smo zapustili oblast obrazovanja, što sasvim sigurno u velikoj meri utiče na kompletnu sliku nacije u očima Evrope i sveta. Podatak sam po sebi, sasvim sigurno traži ozbiljniju analizu na nivou svih struktura vlasti, a pogotovu onih ljudi koji su zaduženi za obrazovanje.
Insistiram na donošenju strateških mera kako bismo ovu ružnu sliku što pre promenili, a to ne zavisi samo od onih koji završavaju svoje obrazovanje nakon osnovne škole i ostaju samo elementarno pismeni.
Danas