Projekat „Zasad za budućnost“ ima za cilj da se kroz podršku socijalnim preduzećima (Socijalna preduzeća (SP) mogu biti različita po organizaciji i strukturi, ali sva imaju jasnu socijalnu i javnu svrhu, ostvareni profit reinvestiraju ili su neprofitna, a koriste se preduzetništvom radi ostvarivanja svog socijalnog cilja. SP koriste profit kao sredstvo za ostvarivanje društvene koristi) unapredi postojeća poljoprivredna proizvodnja na više lokacija u Srbiji, da se time poveća zaposlenost i smanji siromaštvo. Oblast poljoprivrede odabrana je jer je u sladu sa strategijom društveno odogovornog poslovanja Kompanije. Potencijalni aplikanti treba da budu socijalna preduzeća bez obzira na vrstu registracije (udruženja građana, zadruge, registrovana poljoprivredna domaćinstva itd.), registrovani na teritoriji Republike Srbije.
Projekti sa kojima se potencijalni aplikanti prijavljuju treba da budu usmereni na unapređenje proizvodnje u tri poljoprivrede oblasti: povrtarstvo, uzgoj svinja i voćarstvo. Neophodno je da predloženi projekti imaju razrađen jasan biznis plan sa posebnim fokusom na socijalni aspekt (usmerenost na rešavanje određenog socijalnog problema, zapošljavanje ili rešavanje problema ugroženih/marginalizovanih grupa itd), ekonomsku uspešnost (visina godišnjeg obrta sredstava, organizacija poslovanja, plasman proizvoda itd), kao i da pokažu potencijal za održivost i unapređenje poljoprivredne proizvodnje.
Visina donacije:
Najbolje razrađeni i najrealističniji projekti razvijeni u skladu sa uslovima i kriterijumima konkursa dobiće novčanu podršku i/ili podršku u drugim neophodnim resursima (stručna podrška, oprema, sadni materijal, plasman proizvoda itd), u iznosu od 240.000,00 do 1.800.000,00 RSD.
U okviru projekta „Zasad za budućnost“ Delta Fondacija dodeliće sredstva u visini do 8.000.000,00 RSD.
Oblast podrške:
Oblasti koje se podržavaju u okviru ovog projekta isključivo se odnose na:
• Povrtarstvo
• Uzgoj svinja
• Voćarstvo
Kriterijumi za učešće u projektu:
Ko se može prijaviti?
Konkurs je namenjen socijalnim preduzećima (programima socijalnog preduzetništva) u oblasti poljoprivrede sa područja Srbije bez obzira na vrstu registracije (udruženja građana, zadruge, registrovana poljoprivredna domaćinstva itd.). Neophodno je da aplikanti budu registrovani i aktivno rade najmanje godinu dana u oblasti poljoprivrede ili su ostvarili partnerstvo sa organizacijom koja ima iskustvo u oblasti poljoprivrede, kao i da su registrovani na teritoriji Republike Srbije.
Pojedinci, međunarodne organizacije, državne institucije i vladina tela ne odgovaraju uslovima ovog konkursa.
Zainteresovani aplikanti treba da pošalju razrađenu projektnu ideju sa kojim bi konkurisali za donaciju (na najviše 15 strana, font tahoma, veličina 11). Formular za projekte, obrazac budžeta kao i forma biznis plana nalaze se u pratećem materijalu.
Kriterijumi za procenjivanje pristiglih projektnih ideja biće sledeći:
1. Kvalitet podnete prijave
• Jasna veza izmedju postavljenog cilja, planiranih aktivnosti i unapređenja poljoprivredne proizvodnje
• Projektna ideja i biznis plan imaju potencijal za dugoročnu održivost2. Zastupljenost socijalnog aspekta:
• Usmerenost na rešavanje određenog socijalnog problema
• Zapošljavanje ili rešavanje problema ugroženih/marginalizovanih grupa
• Plan upravljanja profitom, ukoliko ga ima (ulaganje u dalji razvoj socijalnog cilja)3. Ekonomska uspešnost:
• Uspešnost u dosadašnjem delovanju (postignuća u odnosu na to koliko dugo preduzeće/zadruga/udruženje/poljoprivredno domaćinstvo postoji)
• Visina godišnjeg obrta sredstava
• Organizacija poslovanja (marketing, PR, pozicioniranost, umreženost, saradnja sa partnerima i sl.)4. Održivost i potencijal za napredovanje:
• Održivost (finansijska i organizacijska)
• Finansijska nezavisnost
• Kontinuitet u radu
• Motivacija za učešće u projektu
• Jasno definisane potrebe za unapređenjem delovanja5. Opšti utisak:
• Dosadašnje iskustvo u radu i postignuti rezultati
• Stručni kapaciteti zaposlenih
• Uspeh u odnosu na otežane okolnosti/uslove (siromašna/ugrožena sredina, rad sa izrazito ugroženim/marginalizovanim grupama i sl.)
Rok za prijavu:
Rok za podnošenje projektnih ideja je 8. maj 2015. godine (do 17:00h).
Neohodno je popuniti i podneti sledeća dokumenta prilikom apliciranja za učešće u programu „Zasad za budućnost“:
1. Popunjeni formular za projekte (preuzmite na linku)
2. Obrazac budžeta (preuzmite na linku)
3. Biznis plan (preuzmite na linku)
4. Overeni akt o registraciji udruženja/zadruge/poljoprivrednog gazdinstva
5. Finansijski izveštaj za 2014.godinu overen pečatom ovlašćenog lica
Navedena dokumenta potrebno je proslediti na e-mail zasadzabuducnost@deltaholding.rs subject: Za konkurs ili proslediti putem pošte na adresu Milentija Popovića 7b, 11070 Novi Beograd, Delta Fondacija (Projekat „Zasad za budućnost”). Prijave podnete poštom moraju imati pečatiranu potvrdu od strane pošte sa datumom 8.maj 2015.godine
Prijave podnete posle navedenog roka, kao i nepotpune prijave neće biti razmatrane.
Projektne faze:
• Info tribine – Delta Fondacija, u saradnji sa Trag fondacijom, realizovaće tokom aprila tri info tribine na kojima će predstaviti projekat Zasad za budućnost. Tribine će biti realizovane 20. aprila 2015. u Beogradu, 22. aprila 2015. u Nišu i 24. aprila u Užicu 2015.godine. Po potrebi biće organizovane dodatne info tribine o čemu će aplikanti biti informisani putem sajta Delta Fondacije (http://www.deltafondacija.rs )
• Podrška aplikantima – U toku trajanja konkursa potencijalnim aplikantima biće omogućeno da dobiju detaljnije informacije o samom konkursu i pomoć tokom apliciranja u okviru projekta „Zasad za budućnost”. Ukoliko budete imali dodatna pitanja, molimo vas da ih pošaljete na e-mail adresu zasadzabuducnost@deltaholding.rs sa subjectom: pitanje, do 4. maja 2015.godine ili da kontaktirate Vladimira Radojičića iz Trag fondacije putem telefona na broj 011/7839 467 (lokal 104).
• Komisija za odobravanje projekata – Sve pristigle prijave daju se na uvid članovima Komisije za odobravanje projekata, koja će u skladu sa kriterijumima za procenjivanje prijava, doneti odluku o podršci najkvalitetnijih predloga projekata. Odabrane prijave potpisaće ugovor o donaciji sa Delta Fondacijom krajem maja ili početkom juna 2015.godine.
• Sprovođenje projektnih aktivnosti i izveštavanje – Nakon potpisanih ugovora i dogovorene dinamike i načina isplate (robne ili finansijske) donacije podržane inicijative kreću u sprovođenje projektnih aktivnosti. Tokom realizacije projekta sve podržane inicijative biće posećene od strane Delta Fondacije, Trag fondacije i stručnjaka Delta Agrara koji će podržanim inicijativa pružiti stručnu podršku. Nakon završetka projektnih aktivnosti podržane inicijative podnose narativni i finansijski izveštaj, kao i periodični izveštaj tokom septembra 2015. godine. Rok za završetak projektnih aktivnosti je 31. decembar 2015. godine.