Najpoznatija, najdugovečnija i najkozvervativnija rock manifestacija revijalno-takmičarskog karaktera na teritoriji Srbije ove godine će se po 41. put održati od 31. jula do 4. avgusta na obali Timoka u Zaječaru.Žiri Gitarijade (Vladimir Janković Džet, Branimir Lokner, Vesna Pantelić…) je od ukupno 70 prijavljenih bendova izabrao 12 polufinalista. Tako će u takmičarkom programu naći: Aeternija, Nightfall, Aetar, Hatred, Revolution, Al Jazeera, Pine Cones, Antidote, Anguish Sublime, Art Diler, T.C.O.B. i Forever Storm.
Kako su organizatori saopštili, pobednik po odluci žirija dobija snimanje i izdavanje albuma, te snimanje spota.
Međutim, kako smo saznali od prošlogodišnjeg i pretprošlogodišnjeg pobednika, oni nisu dobili ništa od toga.
“Jedino što smo dobili je malo publiciteta, album i spot smo sami snimili, a izdanje je objavio Automatik Records”, kaže za Popboks Nemanja Filipović, pevač benda Full Flavor (pobednik 2006).
„Organizatori su nam ovih dana obećali novčanu kompenzaciju za neispunjene obaveze, videćemo šta će biti od toga”, dodaje on.
Ni grupa Broken Strings (pobedili 2005) nije bila bolje sreće: obećano im je potpisivanje ugovora sa City Recordsom, što se „na svu sreću nije desilo“, kako kaže Bogdan Glogovac iz ove grupe.
„Materijal smo odneli u PGP RTS, oni su se zainteresovali i obezbedili nam studio, tako da ćemo album objaviti za njih, s tim nikakve veze nema Zaječarska gitarijada. Jedino smo od koorganizatora Doma kulture iz Zaječara kao kompezaciju, posle dve godine dobili malu finansijsku pomoć”, otkriva pevač Broken Strings.
Inače, te godine je medijski sponzor Gitarijade bio TV Pink, pa su se u Zaječaru našli Tijana Dapčević, Hari Mata Hari, a Mladen Vojičić Tifa i Alen Islamović su u svom delu koncerta izvodili pesme Indire Radić i Harisa Džinovića.
U revijalnom programu će, kao i ranijih godina, nastupiti sve sama “aktuelna” imena: engleski hard rock sastav Wishbone Ash, Ken Hensley (nekadašnji član Uriah Heep), te domaće vedete Dado Topić i Time, Divlje Jagode, Riblja Čorba, a jedini, slabašni dokaz da publika nije upala u vremenski tesnac pružiće – Neverne Bebe.
Mnogi se još uvek sećaju zlatnog perioda gitarijade s početka 90-ih i pobeda bendova Kazna za Uši (1992) i Bjesovi (1993), kada je Gitarijada pokušavala da uhvati korak sa vremenom, imala kriterijume i pomogla afirmaciji autentičnih grupa sa jakim autorskim kvalitetima.