Učenicima smeta formalan i nezainteresovan stav nastavnika čiji se časovi svode na čitanje iz knjiga, diktiranje, prepisivanje i koji prilikom propitivanja insistiraju na prostom ponavljanju naučenog. Ovo je pokazala analiza odgovora učenika starijih razreda osnovnih i srednjih škola iz 9 gradova Srbije koju su Građanske inicijative sprovele u prethodnom periodu.
Učenici takođe misle da njihovo školovanje mora imati mnogo više veze sa njihovim realnim životom. Iako se slažu da bi obrazovanje u Srbiji trebalo da bude bolje, đaci misle da se ništa neće promeniti zbog nedostatka novca, zastarelih programa i nastavnika koji se ne prilagođavaju promenama u okruženju.
Kako bi se stvari pokrenule i svi relevantni akteri uključili, Građanske inicijative su pokrenule Inicijativu za reformu obrazovanja. Kroz seriju javnih razgovora u 5 gradova Srbije, čiji je cilj da okupi roditelje, nastavnike, učenike, studente i stručnu javnost, želimo pokrenuti diskusiju o prioritetima Strategije kroz donošenje Akcionog plana i njegovu buduću primenu. Javno čitanje Strategije za razvoj obrazovanja do 2020. godine koje se održava 18. aprila u beogradskom Medija centru, prvo je u nizu takvih diskusija.