Home [njuz] Kako podstaći kompanije da ulažu u zajednicu

Kako podstaći kompanije da ulažu u zajednicu

107
0

Korporativno volontiranje podrazumeva volontersko angažovanje zaposlenih u kompanijama na projektima koji su korisni za zajednicu. U okviru programa volontiranja, kompanije doniraju vreme, sposobnosti i energiju svojih zaposlenih u interesu lokalne ili šire zajednice. Mnogobrojna istraživanja su pokazala da je baš volontiranje zaposlenih najefektivniji oblik ulaganja kompanija u zajednicu.

Kompanije podržavaju razvoj društvenog i očuvanje prirodnog okruženja, a istovremeno stiču ugled tako što pomažu zajednici i omogućavaju zaposlenima lični razvoj i ispunjenje. Samim tim, volontiranje zaposlenih je dobro za zajednicu, dobro za zaposlene i dobro za samu kompaniju.

Zbog samog značaja korporativnog volontiranja, Forum poslovnih lidera Srbije (FPL) odlučio je 2011. godine da pokrene Nagradu za korporativno volontiranje i na taj način podstakne ovaj vid društveno-odgovornog poslovanja (CSR). Nagrada za korporativno volontiranje dodeljuje se kompanijama koje ulažu u lokalnu zajednicu kroz lično angažovanje svojih zaposlenih i na taj način razvijaju konstruktivna partnerstva sa organizacijama i institucijama u lokalnoj zajednici, kao i veštine svojih zaposlenih.

Nagrade za korporativno volontiranje za 2012. godinu uručene su u četvrtak 27. septembra na svečanom događaju u O.U.R. baru u Beogradu. Dodelu Nagrade za korporativno volontiranje organizovali su Forum poslovnih lidera Srbije i SMart kolektiv, u saradnji sa Američkom agencijom za međunarodni razvoj (USAID) i Institutom za održive zajednice. O dobitnicima nagrade odlučivao je žiri sastavljen od predstavnika državnih institucija, kompanija, nevladinih i međunarodnih organizacija:

  • Radmila Bukumirić Katić, pomoćnica ministra, Ministarstvo rada i socijalne politike RS
  • Dragana Roter Crkvenjakov, članica UO Foruma poslovnih lidera i Rukovodilac korporativnih komunikacija u Kompaniji Vip mobile
  • Suzana Krstić, menadžerka Grupe “Hajde da…“
  • Nebojša Rako, direktor Asocijacije HR profesionalaca
  • Bogdan Gavanski, v.d. šefa misije za programe Instituta za održive zajednice.

Nagradu za najbolji volonterski program zaposlenih zaslužila je Societe Generale banka sa programom “Inkluzivna akademija”.

Nagradu za razvoj zaposlenih dobila je GlaxoSmithKline Srbija i Crna Gora, za program “Orange day”. U kategoriji Najuspešnije partnerstvo u lokalnoj zajednici, koja nagrađuje uspešna partnerstva između kompanija i neprofitnih organizacija pri sprovođenju programa volontiranja, dobitnici su Credit Agricole Srbija i Metro Cash & Carry za zajednički program “Magični doručak”. Pored ovih kategorija, povodom 2012. godine koja je od strane Evropske komisije proglašena Evropskom godinom aktivnog starenja, posebno priznanje dodeljeno je kompaniji Mercator-S, za program “Sajam stvaralaštva starih – Dodati život godinama”.

Ceremonija uručenja Nagrade za korporativno volontiranje imala je i humanitarni karakter – menadžeri u kompanijama članicama Foruma poslovnih lidera su zajedno sa barmenima O.U.R. bara pripremali osveženja za sve prisutne, a prilozi koji su ovom prilikom sakupljeni biće donirani Prihvatilištu za odrasla i stara lica u Beogradu, povodom 1.oktobra, Međunarodnog dana starih.

Forum poslovnih lidera Srbije je prva koalicija društveno-odgovornih kompanija u Srbiji, ustanovljena s misijom da stimuliše razvoj društveno-odgovornog poslovanja i uspostavi trajne i stabilne CSR prakse u domaćem poslovnom sektoru.