[ youth.rs ]

Kako podstaći kompanije da ulažu u zajednicu

Korporativno volontiranje podrazumeva volontersko angažovanje zaposlenih u kompanijama na projektima koji su korisni za zajednicu. U okviru programa volontiranja, kompanije doniraju vreme, sposobnosti i energiju svojih zaposlenih u interesu lokalne ili šire zajednice. Mnogobrojna istraživanja su pokazala da je baš volontiranje zaposlenih najefektivniji oblik ulaganja kompanija u zajednicu.

Kompanije podržavaju razvoj društvenog i očuvanje prirodnog okruženja, a istovremeno stiču ugled tako što pomažu zajednici i omogućavaju zaposlenima lični razvoj i ispunjenje. Samim tim, volontiranje zaposlenih je dobro za zajednicu, dobro za zaposlene i dobro za samu kompaniju.

Zbog samog značaja korporativnog volontiranja, Forum poslovnih lidera Srbije (FPL) odlučio je 2011. godine da pokrene Nagradu za korporativno volontiranje i na taj način podstakne ovaj vid društveno-odgovornog poslovanja (CSR). Nagrada za korporativno volontiranje dodeljuje se kompanijama koje ulažu u lokalnu zajednicu kroz lično angažovanje svojih zaposlenih i na taj način razvijaju konstruktivna partnerstva sa organizacijama i institucijama u lokalnoj zajednici, kao i veštine svojih zaposlenih.

Nagrade za korporativno volontiranje za 2012. godinu uručene su u četvrtak 27. septembra na svečanom događaju u O.U.R. baru u Beogradu. Dodelu Nagrade za korporativno volontiranje organizovali su Forum poslovnih lidera Srbije i SMart kolektiv, u saradnji sa Američkom agencijom za međunarodni razvoj (USAID) i Institutom za održive zajednice. O dobitnicima nagrade odlučivao je žiri sastavljen od predstavnika državnih institucija, kompanija, nevladinih i međunarodnih organizacija:

Nagradu za najbolji volonterski program zaposlenih zaslužila je Societe Generale banka sa programom “Inkluzivna akademija”.

Nagradu za razvoj zaposlenih dobila je GlaxoSmithKline Srbija i Crna Gora, za program “Orange day”. U kategoriji Najuspešnije partnerstvo u lokalnoj zajednici, koja nagrađuje uspešna partnerstva između kompanija i neprofitnih organizacija pri sprovođenju programa volontiranja, dobitnici su Credit Agricole Srbija i Metro Cash & Carry za zajednički program “Magični doručak”. Pored ovih kategorija, povodom 2012. godine koja je od strane Evropske komisije proglašena Evropskom godinom aktivnog starenja, posebno priznanje dodeljeno je kompaniji Mercator-S, za program “Sajam stvaralaštva starih – Dodati život godinama”.

Ceremonija uručenja Nagrade za korporativno volontiranje imala je i humanitarni karakter – menadžeri u kompanijama članicama Foruma poslovnih lidera su zajedno sa barmenima O.U.R. bara pripremali osveženja za sve prisutne, a prilozi koji su ovom prilikom sakupljeni biće donirani Prihvatilištu za odrasla i stara lica u Beogradu, povodom 1.oktobra, Međunarodnog dana starih.

Forum poslovnih lidera Srbije je prva koalicija društveno-odgovornih kompanija u Srbiji, ustanovljena s misijom da stimuliše razvoj društveno-odgovornog poslovanja i uspostavi trajne i stabilne CSR prakse u domaćem poslovnom sektoru.

Exit mobile version