Više od 90 odsto mladih u Srbiji, starih između 18 i 29 godina, tvrdi da želi da reciklira, ali da nije u mogućnosti da to radi zbog nedovoljne informisanosti, ali i zbog nedostatka infrastrukture, saopštio je danas Fond za povraćaj i reciklažu limenki – Riken (Recan).
Istraživanje, koje je sproveo Riken o reciklaži i zaštiti životne sredine, pokazalo je da je istovremeno 56 odsto ispitanika odgovorilo negativno na pitanje da li poznaje neku organizaciju koja se bavi recikliranjem.
Jedna trećina ispitanika, njih 32,8 odsto, nije znala da se limenke stoprocentno mogu reciklirati za narednu upotrebu.
Istraživanje je pokazalo i da građani van kuće najčešće konzumiraju piće iz plastične ambalaže, a da se piće u limenkama konzumira u velikoj većini (82 odsto) prilikom večernjih izlazaka.
Kako je istaknuto, cilj istraživanja bio je da se sazna da li je kod mladih porasla svest o potrebi da se čuva životna sredina i da se reciklira.
Riken je sproveo istraživanje tokom proleća i leta među mladom populacijom za vreme muzičkih festivala Egit u Novom Sadu i Supernatural u Beogradu, ali i tokom akcija “Koš za čist grad”, koje su organizovane u Kragujevcu, Pančevu, Jagodini i Sokobanji, gradovima u kojima postoji infrastruktura za recikliranje.
Menadžerka Riken fonda Jelena Kiš rekla je da je pored izgradnje i organizacije infrastrukture u svim sredinama u Srbiji, za uspeh principa reciklaže od presudnog značaja da se različite kategorije stanovništva što više obrazuju o značaju koncepta recikliranja, ali i o praktičnim pitanjima, odnosno kako zaista da recikliraju u svojim sredinama.
Riken fond je neprofitna organizacija, koju je osnovala kompanija Bol pekidžing Evropa (Ball Packaging Europe), a koja je u Srbiji aktivna od 2005. godine sa ciljem da promoviše svest o značaju zaštite životne sredine.
Izvor: Beta