Ministarstvo poljoprivrede, trgovine, šumarstva i vodoprivrede – Republička direkcija za vode i Coca-Cola Sistem, uz podršku velikog broja partnera iz vladinog i nevladinog sektora, obeležili su međunarodni Dan Dunava.
Na centralnoj proslavi na Zemunskom keju, veliki broj posetilaca imao je priliku da prošeta oslikanom Dunavskom ulicom, da se upozna sa zanimljivostima i karakteristikama Dunava, njegovim pritokama, zaštićenim parkovima i staništima ugroženih biljnih i životinjskih vrsta.
Osim u Beogradu, Dan Dunava se obeležava u još 26 gradova širom Srbije u saradnji sa više od 300 partnerskih organizacija, u cilju edukovanja građana, posebno najmlađih, o važnosti očuvanja i zaštite najlepše evropske reke na čijem slivu se nalazi 92 odsto teritorije naše zemlje.
„Drago nam je što je broj gradova koji su uključeni u kampanju svake godine sve veći i što uspevamo da sve više ljudi motivišemo da postanu aktivni za reke. Sa istim ciljem Dan Dunava se obeležava i u 14 evropskih zemalja koje su potpisale Međunarodnu konvenciju o zaštiti Dunava. Brojne aktivnosti i događaji, kao što je današnji, verujemo da doprinose podizanju svesti građana o neophodnosti očuvanja reka i racionalnoj upotrebi vodenih resursa. Želim da pozovem sve one koji nisu, da nam se priključe – Dunav protiče kroz Srbiju dužinom od 588 km što znači da skoro sve reke pripadaju dunavskom slivu i da nas isti povezuje“ – rekla je nacionalni koordinator manifestacije Dan Dunava, Milica Milenković iz Republičke direkcije za vode.
Ovogodišnji program proslave podržali su Svetski fond za prirodu (WWF), Gradska opština Zemun, JKP „Zelenilo Beograd“, Udruženje „Naša deca“, Supernatural, Sekopak, Eko musketari, Recan fond, Zavod za zaštitu prirode Srbije, Nacionalni park Đerdap, Liga za ornitološku akciju Srbije i Mladi istraživači Srbije koji su prepremili različite aktivnosti, u kojima su prvenstveno uživala deca, ali i oni stariji.
„Kampanja Dan Dunava je pravi primer značaja međusektorske saradnje i povezivanja partnera. Samo tokom prošlogodišnje kampanje više od dva miliona ljudi je, kroz aktivnosti koje smo organizovali, upoznato sa značajem reka na čijem slivu živi čak 80 miliona ljudi. Sigurni smo da ćemo ove godine uključiti još više građana. I Coca-Cola Sistem, kao sistem čije poslovanje u velikoj meri zavisi od vode posvećen je tome da svu vodu koju koristi za svoje proizvode vrati prirodi na adekvatan način – prerađenu do nivoa do kog nije štetna za okolinu. Takođe, ponosni smo na to što iz godine u godinu smanjujemo količinu vode koju upotrebimo za proizvodnju naših napitaka a aktivnosti koje sprovodimo na Dunavu nam omogućuju da i proširimo svest o važnosti zaštite i očuvanja ove jedinstvene reke“ – istakla je Nataša Đurđević, regionalna direktorka kompanije Coca-Cola.
Dan Dunava će ove godine, pored Beograda biti obeležen u Kostolcu, Odžacima, Somboru, Kladovu, Golupcu, Šapcu, Sremskoj Mitrovici, Negotinu, Smederevu, Baču, Velikom Gradištu, Sremskim Karlovcima, Trsteniku, Sremskoj Kamenici, Novom Sadu, Požarevcu, Pančevu, Bačkom Monoštoru, Gložanu, Donjem Milanovcu, Ćupriji, Apatinu, Zrenjaninu, Beloj Crkvi i Nacionalnom parku Đerdap. U okviru kampanje, od 30. jula do 14. avgusta na Velikom ratnom ostrvu biće održan peti studentski eko-kamp „Sačuvajmo Dunav“ na kome će 50 izabranih studenata imati priliku da kroz zanimljiva predavanja, praktičan rad i zabavu upoznaju različite aspekte životne sredine.
Osnov za organizaciju kampanje Dan Dunava u Srbiji jeste “Partnerstvo za zeleni Dunav” koje su kompanija Coca-Cola i njen najveći evropski proizvođač Coca-Cola Hellenic potpisali početkom juna 2005. godine sa Međunarodnom komisijom za zaštitu Dunava (ICPDR), a u cilju unapređenja očuvanja te reke i njenog ekosistema.