Home [njuz] Ko informiše građane?

Ko informiše građane?

112
0

 Od 2003. godine beleži se pad gledanosti lokalnih televizijskih stanica što ukazuje na njihovu tešku situaciju, a radijska publika više se okreće muzičkim, nego političkim sadržajima, objavili su juče istraživači iz IREX-a i "Ipsos Stratedžik marketinga". Prema istraživanju o gledanosti TV stanica, sporovedenom krajem oktobra i početkom novembra 2009. godine, na prosečnom dnevnom broju od 7.550 ispitanika, nacionalne televizije imaju 77,5 odsto udela u ukupnom TV auditorijumu, a lokalne 6,6 odsto.

Prema istraživanju, glavni razlozi rasta gledanosti nacionalnih televizijskih stanica je što imaju veću mogućnost investiranja u sadržaj i dostupni su im najtraženiji programski sadržaji, kao što je na primer Liga šampiona, rekao je na konferenciji za novinare Predrag Lozović iz AGB Nielsen Media Research-a, agencije koja meri gledanost programa.

On je rekao da je najveća gledanost lokalnih TV stanica između 17 ccasova i 19.30, kada počinje drugi dnevnik Radio-televizije Srbije i da gledaoce najviše zanimaju događaji iz njihove sredine. Lozović je rekao da je velika gledanost lokalnih stanica zabeležena i kada su registrovani prvi slučajevi novog gripa u gradovima u Srbiji.

Istraživanje o slušanosti radija pokazalo je da se radio smatra "konzervativnim medijem" za razliku od interneta koji je ocenjen modernim, rekla je Jasna Milošević iz "Ipsos stratedžik marketinga". Ona je navela da radijsku publiku najviše intresuje muzika i kratke vesti, ali da ne želi da sluša analize političkih događaja.

Na pitanje zašto je radio stanica omiljena, 80,4 odsto ispitanika je odgovorilo zbog muzike, a 32,8 je reklo da je razlog dobar signal.

U toku sedmice 80 odsto ljudi bar 15 minuta sluša radio, pokazalo je  istraživanje koje je rađeno u novembru prošle godine. U Srbiji se radio sluša dva sata dnevno, a radijski program sluša se više radnim danima, nego vikendom.

Radio se najviše sluša u periodu od 5 do 15 časova, dok televizija posle tog vremena postaje intresantnija.

Najveći broj domaćinstava u Srbiji ima jedan radio aparat, a 50 odsto ispitanika ima mogućnost da radio sluša na poslu.

Oko 24 odsto ispitanika reklo je da ima tehničke mogućnosti da radio sluša preko interneta. Radio preko interneta slušaju uglavnom mlađi muškraci.

Istraživanje je sprovedeno na uzorku od 6.000 ispitanika starosti od 10 do 70 godina.