Kancelarija za mlade Gradske uprave grada Beograda, Turistička organizacija Beograda i Srpski komitet za bezbednost saobraćaja, u sredu 23.12.2009 počinju preventivnu akciju za bezbednost u saobraćaju, pod sloganom „ Ili piješ ili voziš“. Prvi put u jednoj kampanji za bezbedniji saobraćaj u Srbiji, saopštavaće se veoma direktne poruke o izrazito teškim posledicama saobraćajnih nezgoda. Preventivne poruke su usmerene ka mladim ljudima u cilju prevencije vožnje u alkoholisanom stanju. Kampanja će se sprovoditi putem medija i kroz direktnu komunikaciju sa mladim ljudima. U akciju su se uključili i noćni klubovi gde će promoteri kampanje upozoravati na fatalne posledice vožnje pod dejstvom alkohola.
Povod za kampanju je istraživanje rađeno za potrebe grada Beograda ( „ Javno mnjenje mladih“, septembar, 2009 CESID), gde se 18% ispitanika uzrasta od 18 – 30 godina izjasnilo da opravdava potrebu za vožnjom u pijanom stanju. Poseban razlog je i veliki broj predstojećih praznika kada su učestale saobraćajne nezgode kao posledica vožnje pod dejstvom alkohola.
Vožnja pod dejstvom alkohola predtavlja jedan od četiri osnovna faktora stradanja u saobraćaju, a mladi alkoholisani vozači, po pravilu, izazivaju saobraćajne nezgode sa većim brojem poginulih i teško povređenih.