Nove uniforme za stjuardese, kozmetički preparati, humanitarne akcije, destilovana voda, restauracija „oldtajmera” – samo su neki od projekata kojima su se na Sajmu omladinskog preduzetništva predstavili najmlađi vlasnici firmi u Srbiji. Mladi preduzetnici (većina ima između 16 i 18 godina)
napravili su ozbiljne projekte i preduzeća i većina njih uveliko uspešno funkcioniše.
Tri mladića i devojka iz Lazarevca odlučili su da promovišu Kolubarsku bitku i svoj grad. Njihovo preduzeće zove se „The greatest battle" (Najveća bitka).
Oni su o svom trošku izradili razglednice i crteže, istorijske mape kretanja vojnika u Kolubarskoj bici, figure vojnika i video prezentaciju bitke.
Zainteresovani sve ovo mogu da naruče telefonom, a cene su simbolične – od 50 do 100 dinara koštaju crteži, oko 400 dinara figurice, a 200 dinara mape.
– Cilj nam je da Lazarevac bude interesantan za turiste – kaže Nenad Petrović (18), direktor firme.
Đaci Tekstilno-tehnološke škole iz Smedereva destiluju vodu i prodaju je za samo 14 dinara po litru. Aparat su pozajmili iz škole sa kojom dele zaradu, a novac štede da kupe fiskalnu kasu da bi sledeće godine mogli da krenu u „pravu" komercijalnu prozivodnju.
Zorica, Filip i Stefan, đaci četvrtog razreda Vazduhoplovne akademije, izradili su model nove uniforme za posade vazduhoplovnih kompanija, u ljubičastoj boji.
Nikola (25) i Ivan (17) sa još dva druga upravo restauriraju svoj prvi „oldtajmer" – „ford eskort" iz 1971. godine, dok učenici Farmaceutsko-fizioterapeutske škole iz Beograda imaju preduzeće „Beogradska avenija" i zainteresovanima nude dermatološke preglede i savete, kao i masažu, nadogradnju noktiju i kozmetičke preparate po pristupačnim cenama.
Izvor: 24 sata