Home [njuz] Indeksi puni petica

Indeksi puni petica

64
0

pen2.gifPrelazak na novi način studiranja zasnovan na principima Bolonjske deklaracije nije dao očekivane rezultate. Iako je jedan od ciljeva Bolonje povećanje efikasnosti studiranja, na fakultetima Univerziteta u Beogradu to se nije dogodilo- u januarskom ispitnom roku čak 84 odsto studenata nije položilo sve predviđene ispite….

 pokazala je analiza prolaznosti.
Kakve su rezultate dali junski i septembarski ispitni rok – znaće se u oktobru.

Profesor dr Branko Kovačević uveren je da se neka rešenja zakona moraju menjati. Jedino tako omogućilo bi se prošlogodišnjim brucošima da uslovno upišu drugu godinu studija sa prenesenim ispitima. Po završetku oktobarskog roka uradiće se nova analiza, a dalji koraci zavisiće od rezultata.
– Prolaznost od 16 odsto je katastrofalna – smatra Kovačević.
– To pokazuje da neki fakulteti nisu uradili reformu kako treba, da je gradivo zastarelo, a studenti su preopterećeni. Studenti moraju studiranje da shvate kao odlazak na posao, da su zaposleni 10 sati dnevno, a ne da uče mesec dana pred ispitni rok. I nastavnici moraju više da se bave svojim studentima.

Analiza je pokazala da je najbolja prolaznost na medicini, gde je 55,33 odsto studenata položilo sve predviđene ispite, Biološkom fakultetu – 52,09, arhitekturi – 48,31, Fakultetu sporta i fizičkog vaspitanja – 48,33.
Nijedan student nije položio sve predviđene ispite na Građevinskom, Rudarsko-geološkom, Hemijskom i Fakultetu bezbednosti.
Na Šumarskom fakultetu to je pošlo za rukom jednom brucošu, na Tehničkom u Boru dvojici, a na Farmaceutskom šestoro studenata je položilo sve što je bilo potrebno.

– "Bolonja" zahteva jedan drugačiji pristup studiranju – kaže prof. dr Živoslav Tešić, dekan Hemijskog fakulteta.
– Do sada je bila praksa da nastavnik ispredaje šta ima, asistent odradi vežbe, a studenti kod kuće urade ostalo. Novi način rada zahteva ozbiljan rad i nastavnika i asistenata, ali i studenata.

BOLONJA DVA

Hemijski fakultet je uveo "Bolonju 2", koja bi trebalo da poveća efikasnost studiranja i prolaznost na ispitima. Cilj je da se studenti rasterete obaveznih predmeta, a lista izbornih povećana je za više od 20 odsto.

Izvor: Večernje novosti