Twit me right

0
SHARE

 Holivud se sve više oslanja na Twitter i Facebook u proceni popularnosti filmova i moguće zarade na box officeu, prenosi The Washington Post.
“Ako znate da će ulov biti mršav, možete reći – OK, nećemo uložiti sve, možemo uštedeti deo novca namenjenog marketingu za DVD izdanje”, komentariše novu pojavu Pete Blackshaw, izvršni direktor firme za digitalnu strategiju Nielsen Online, jednog od najvećih takvih servisa koji sarađuju sa studijima.

U prošlosti, filmska studija su se oslanjala na fokus grupe, ispitivanje javnog mnenja i recenzije filmskih stručnjaka u proceni eventualne zarade, ali poslednjih nekoliko meseci porastao je uticaj online “žive reči” doprinoseći da komentar na Twitteru može presuditi nekom filmu.

Danas se ova pažnja preusmerila na tzv. online buzz – mišljenja prosečnih filmskih gledalaca i filmofila na internetu.

Kako zvaničnici iz holivudskih studija smatraju da je važno staviti nove filmske projekte na probu trenutnih reakcija filmskih laika, kompanije tragaju za novim načinima pomoću kojih bi pratili i analizirali glasine korisnika društvenih mreža na internetu.

Online fama doprinela je da film Paranormal Activity zaradi 7,9 miliona dolara u Americi i Kanadi tokom prošlog vikenda postižući rekordnu zaradu za film koji se prikazuje u manje od 200 bioskopa.

Ovaj niskobudžetni film uskoro će krenuti u širu distribuciju.

Negativan primer je film Bruno čija je gledanost naglo opala nakon što su premijeru propratili brojni negativni komentari na Twitteru i Facebooku.

Upravo je slučaj filma Bruno koji je zaradio skromnih 60 miliona dolara u Americi i Kanadi, podstakla razvoj ideje o servisima za merenje online reakcija na filmove.

Marketinška firma Bradley and Montgomery izbacuje nedeljne liste na kojima se meri intenzitet sa kojim se na društvenim mrežama priča o pojedinim filmovima, tzv. Fizziology web chart.

Dva dana pre nego što je Paramount Pictures u 160 bioskopa pustio Paranormal Activity, Fizziology web chart je pokazao prednost ovog filma u odnosu na nastavak filma Sumrak, New Moon.

“Kada neko za Paranormal Activity napiše – Bilo je jezivo. Nikada više neću spavati – reč je o pozitivnoj glasini”, objašnjava Ben Carlson, koosnivač Fizziologyja.

Christine Birch, predsednica marketinga DreamWorks Studija potvrdila je da njene kolege sve više obraćaju pažnju na online glasine prosečnih posetilaca bioskopa.

“Mislim da postoji dosta načina koji su nedavno razvijeni kako bi se glasine izmerile”, zaključuje Birch.

U istraživanju medija, firma Interpret je došla do zaključka da je 74 posto korisnika Twittera pogledalo neki film u proteklih šest meseci, u odnosu na 60 posto populacije.

Filma za filmski marketing Stradella Road došla je do rezultata istraživanja po kojim 73 posto filmskih gledalaca ima profil na nekoj od društvenih mreža na internetu.

Izvor:popboks