Studentski ombudsman štiti naša prava

0
SHARE

 Iako studentski ombudsman postoji već dve godine na Univerzitetu u Novom Sadu, u kancelariji nisu zadovoljni odzivom studenata koji traže rešavanje svojih problema.  Ombudsman postoji od 2006. godine na inicijativu Saveza studenata Univerziteta u Novom Sadu, koji je okupio tim studenata Pravnog fakulteta.

Studentski ombudsman Jelena Đeri kaže za GL da ova institucija i dalje funkcioniše kao tim studenata prava koji dolaze u kancelariju na praksu. Tu su i stručni saradnici, asistenti s fakulteta, a angažovana je i jedna advokatska kancelarija.

– To je relativno nova institucija na Univerzitetu koju su studenti oblikovali prema svojim potrebama i onome što im nedostaje, a to je funkcija posrednika za ona pitanja koja studenti ne mogu da reše, kad smatraju da su im povređena prava, i u tim slučajevima mi posredujemo s upravama fakulteta – navodi Đerijeva.

Kancelarija studentskog ombudsmana služi i kao informativni centar i savetodavno telo za sve što bi moglo da zatreba studentima.
Tako ih studenti zovu kad im stignu obaveštenja da su obavezni da vraćaju kredite, dešava se i da studenti izgube indeks pa pitaju šta da rade.

– Najkrupnija stvar koju smo rešili i za koju više nema prijava jeste da je profesor uslovljavao studente da kupe knjigu da bi polagali ispit – objašnjava naša sagovornica.

Kancelarija ombudsmana dosad je održala niz predavanja, seminara i prezentacija, a fakulteti su bili zasuti plakatima, čak je i bilbord bio postavljen u kampusu, sve u cilju upoznavanja studenata s funkcijama ombudsmana.

Međutim, i dalje nisu zadovoljni odzivom studenata, iako se delimičan broj zahteva rešava u kancelarijama saveza studenata po fakultetima koji su upoznati s ovim projektom i koji, ukoliko ne mogu da otklone problem, upućuju studente u kancelariju studentskog ombudsmana.

Razloge slabog interesovanja Đerijeva komentariše na sledeći način:
– Ili studenti nemaju problema ili ne traže pomoć od nas, što znači da dobro funkcionišu parlamenti na fakultetima i da su studenti upoznati i znaju na koji način da reše svoje probleme.

Međutim, ima "bisera", uglavnom studenata prve godine, koji zovu da pitaju može li asistent ispitivati na završnom ispitu, mora li se kolokvijum priznati na ispitu i zašto neki predmeti nose četiri, a neki osam poena, umesto da je jednak broj bodova.

Svaki dan četiri sata

Iz kancelarije upućuju apel kolegama da ukoliko studenti koji nisu načisto s kakvim se problemima suočavaju i imaju pitanja mogu da se obrate kancelariji studentskog ombudsmana, koja se nalazi u studentskom domu "Slobodan Bajić", svakog radnog dana od 10 do 14 sati.
Broj telefona je 021/459-281, a imejl studentski.ombudsman@gmail.com

Izvor:Studentski svet