Budućnost Interneta u Srbiji

0
SHARE

 Rezultati ankete sprovedene na konferenciji Cisco Expo 2007. pokazuju da ispitanici – stručnjaci iz oblasti informacionih tehnologija i čelni ljudi kompanija u Srbiji – od nove faze interneta očekuju pristup mreži sa bilo kog mesta i u bilo kom trenutku, dostupnost većeg broja usluga iz kućnog okruženja, povećanu mogućnost on-line učenja, uštedu vremena i novca, ali i približavanje svetskim standardima i poboljšanje kvaliteta života uopšte.

Rezultati istraživanja o korišćenju druge generacije Interneta u našoj zemlji pokazuju da su poslovni ljudi u Srbiji u potpunosti svesni rastućeg značaja Interneta kao alata u poslovanju. Istraživanje je sprovedeno u okviru konferencije Cisco Expo, koja je prezentovala najnovija dostignuća iz oblasti informacionih tehnologija, ali i istražila je potrebe tržišta, kao i tendencije razvoja upotrebe Interneta.

Učesnici ovog istraživanja koriste Internet u proseku 6,2 časova dnevno, na radnom mestu, 100% ispitanika koristi Internet, a od toga polovina ispitanika ga upotrebljava i kod kuće.
Trećina ispitanika Internet koristi na poslu, kod kuće, i dodatno se služi i savremenim pogodnostima mobilnog Interneta.

Kada Internet koriste u slobodno vreme, poslovni ljudi u Srbiji najviše vremena i aktivnosti (64%) provedu u pisanoj komunikaciji, 29% se odnosi na govornu komunikaciju (telefonski razgovori, Skype…), a 6% procenata njih koristi Internet u slobodno vreme za video konferencije.

Po sadržaju aktivnosti, čak 100 % ispitanika Internet u slobodno vreme koristi za komunikaciju, 97% za praćenje vesti i dobijanje informacija, a na visokom trećem mestu je učenje, sa 55%.

Najdraže, a time i najposećenije strane su www.google.com, www.cisco.com i www.b92.net. Pri interpretaciji ovih rezultata treba uzeti u obzir da je istraživanje sprovedeno tokom konferencije Cisco Expo, što je u velikoj meri uticalo na odgovor.

Zanimljivo je to da 20% anketiranih poslovnih ljudi i stručnjaka iz oblasti informacionih tehnologija u Srbiji aktivno doprinosi i kreiranju sadržaja Interneta: od toga, 61% njih redovno učestvuje na forumima, 22 odsto postavlja svoje video snimke na web, dok čak 17 procenta njih ima svoj blog.
Popularnu igricu ”Second life” u kojoj kreiraju svoj virtuelni život, igra čak 5% ispitanika.

Nova faza interneta se upravo i odnosi na aktivnost pojedinca u procesu stvaranja sopstvenog sadržaja na internetu, i ova anketa navodi na zaključak da će broj aktivnih stvaralaca sadržaja biti u porastu Mreža je povezanost između ljudi, a ne kompjutera, što je i jedna od poruka konferencije, i moto same kompanije Cisco.

Za ispitanike, nova faza Interneta predstavlja novu informacionu i komunikacionu platformu, uštedu vremena i novca, personalizaciju sadržaja, sigurnost u elektronskom poslovanju, nove poslovne mogućnosti, čak i put ka Evropi.

Najvažnije je istaći i to da u narednih pet godina ispitanici očekuju pristup Internetu sa bilo kog mesta i u bilo kom trenutku, dostupnost većeg broja usluga iz kućnog okruženja, povećanu mogućnost online učenja, ali i približavanje svetskim standardima i poboljšanje kvaliteta života uopšte.
Izvor: Personal magazin