Home [njuz] Od ideje do Silikonske doline – Kako da realizujete poslovnu zamisao?

Od ideje do Silikonske doline – Kako da realizujete poslovnu zamisao?

119
0

Zašto je 95% studenata nakon godina studija i potrošenog novca na Univerzitetu, apsolutno nepripremljeno za stvaran profesionalan život, pitanje je koje je promenilo čitav tok studija Milenku Piliću.

Milenko Pilić je jedan od 60 srpskih studenata koji žive i profesionalno se usavršavaju u grčkom gradu Solunu. Izdvaja se od većine naših studenata u inostranstvu po tome što je odoleo izazovu da studira na engleskom jeziku. On je izabrao grčki, iako nije imao predznanje istog. Promatranje i analiza studentskog života vodilo ga je zaključku da mnoge prilike koje se nude studentima često ostaju neikorišćene od strane istih. On se u i ovom segmentu izdvajao. Besplatno je proputovao više od 18 zemalja, na tri kontinenta, razgovarao sa stotinama mladih ljudi iz više od 130 zemalja i rešio da pokrene biznis ideju koja će koristiti mladima svih zemalja sveta – HeySuccess.com.

Čitav koncept je baziran na želji da se poboljša model studiranja u celom svetu i da se studenti podstaknu da iskoriste mnogobrojne prilike za putovanja i usavršavanje koje im se pružaju. Nakon godinu dana intenzivnog rada na razvoju ideje i postavljanju njenih temelja, Milenko odlučuje da je kandiduje u takmičenju za najbolji Biznis plan, Makedonija Univerziteta u Grčkoj. Takmičenje je privuklo 22 ideje ali Milenkova je bila ubedljivo prva, po glasovima studenata i žirija. Krupan korak ka realizaciji ideje je pokretanje sajta Heysuccess.com koji će biti on-line od 25. septembra ove godine. Originalnost, dovitljivost i upornost ga vode u SAD, u Silikonsku dolinu, gde planira da pronađe investitore za svoju ideju i njen dalji razvoj.

Oni koji misle da je ovakva vrsta takmičenja rezervisana samo za ljude u visoko razvijenim zemljama, varaju se. NVO i portal “iSerbi”a uveliko radi na pripremi konferencije koja će biti održana 14. oktobra u svečanoj sali Rektorata Univerziteta u Beogradu, gde će nagraditi najbolje ideje iz on-line biznisa i on-line marketinga. Pet najboljih u obe kategorije dobiće godišnje internet pretplate koje dodeljuje kompanija SBB, a pobedničke ideje dobiće 75.000 dinara. Projekat se ralizuje pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i informisanja.

Moguće je da jedna inicijalno mala zamisao preraste u veliku ideju koja se realizovala. Ako imate svoju ideju, poučeni Milenkovim primerom, možete se prijaviti za “iBiznis” takmičenje na sajtu “iSerbia”, i osim vredne nagrade koju možete osvojiti, direktno ćete doprineti razvoju on-line biznisa i dobiti podstrek za dalje lično i profesionalno usavršavanje u tom smeru.