Home [ savetovalište za mlade ] Javlja takozvana knedla u grlu i da ne mogu da disem

Javlja takozvana knedla u grlu i da ne mogu da disem

128
0

pitanje:
Zdravo! Divno je sto postoje ovakva savetovalista.Nadam se da cete mi pomoci oko mog problema.:) Naime,primetila sam da mi se u poslednje vreme javlja takozvana knedla u grlu i da ne mogu da disem.Citala sam dosta o tome,znam da je povezana sa anksioznoscu,cak se i cuveni Frojd bavio ovom pojavom i pripisao je iskljucivo zenama.:) Trudim se da budem svestrana,pozitivna,ali jednostavno nekada posustanem. Svemu tome je uzrok taj sto sam pre 3 godine otkrila da bolujem od dijabetesa.Primam insulin 4 puta dnevno i uglavnom sam se navikla na taj ritam zivota.Zavrsavam fakultet,ali se rastuzim kada pozelim da konkurisem za neka putovanja,kampove,razmene studenata uvek pomislim da zbog insulina ne mogu da ucestvujem.Nekako mi to predstavlja kocnicu u zivotu. Ljudi nisu svesni kakva je blagodet biti zdrav.:)Pozdrav

odgovor:
Poštovana Jelena , iz tvog pisma se može zapaziti da ti smatraš da imaš dva problema. Jedan je doživljaj stezanja u grlu praćen doživljajem nedostatka vazduha. Ti ovde samo to iznosiš i ništa više. Kažeš da si čitala da je to povezano sa anksioznoćšu (strepnja, strahovanje). Važno je da li ti osećaš anksioznost pred pojavu tog stezanja u grlu, ili za vreme toga, ili posle, ili pak u nekim drugim situacijama, zatim da li je to često kao i da li ti svojom eventualnom anksioznošću (koju ti ne spominješ da je doživljavaš) ometaš sebe u zadovoljavanju nekih potreba, u nekim socijalnim situacijama i sl.? Isto je važno, da li osim “knedle u grlu” i nedostatka vazduha imaš i druge simptome koji su povezani sa anksioznošću, kao što su naglo oblivanje znojem, lupanje srca, drhtanje ruku, vrtoglavica, doživljaj da će se nešto strašno desiti i dr.? Ako bi odgovor na ova dva pitanja bio “da”, onda bi se moglo govoriti o nekoj problematičnoj anksioznosti, zbog koje bi ti trebalo da se javiš psihoterapeutu ili psihijatru za pomoć. Drugi problem koji u svom pismu iznosiš je tvoje tugovanje što se zbog dijabetesa (i obaveze uzimanja insulina 4 čuta dnevno) ne javljaš na konkurse za razmenu studenata, letnje kampove, putovanja i sl. Ja ti u vezi sa ovim ne mogu dati direktan odgovor, ali mogu da kažem da među svojim prijateljima imam nekoliko osoba sa dijabetesom, koji svakodnevno sebi mere i daju insulin, i koji u saradnji i dogovoru sa svojim endokrinologom, nesmetano putuju, letuju, zimuju, odlaze kud žele i sl. Za kraj, mislim da je najbolje da u vezi sa obe ove teme najpre posetiš svog endokrinologa, pošto mislim da i “knedla u grlu” i doživljaj nedostatka vazduha može imati veze sa dijabetesom, tj. ne moraju biti primarno emocionalni problemi, najbolje je da se javiš svom endokrinologu i izneseš mu ove svoje tegobe i zatražiš njegovo mišljenje i savet. Takođe, da od svog endokrinologa zatražiš potrebne savete i instrukcije vezano za putovanja na koja bi volela da ideš. Srdačni pozdravi, Jovan Ratković.