Home [njuz] Glavni problemi na državnim fakultetima u Srbiji netransparentnost finansija, korupcija u pripremnoj...

Glavni problemi na državnim fakultetima u Srbiji netransparentnost finansija, korupcija u pripremnoj nastavi, varanje na ispitima, prisilna kupovina udžbenika

91
0

rapNajnovije istraživanje Beogradske otvorene škole pokazuje da su na državnim fakultetima među glavnim problemima netransparentnost finansija, korupcija u pripremnoj nastavi, varanje na ispitima, prisilna kupovina udžbenika.

Na državnim fakultetima u Srbiji prisutna su sistemska korupcija, neetičke i koruptivne radnje, kako u upravama fakulteta, kod profesora, tako i kod samih studenata, pokazalo je najnovije istraživanje Centra za razvoj obrazovanja Beogradske otvorene škole.

skup-527.jpg

Na fakultetima su i dalje prisutni problemi netransparentnosti finansijskih tokova, korupcija u pripremnoj nastavi za upis, varanje na ispitima, privatna nastava, prisilna kupovina udžbenika, nejasni kriterijumi za formiranje školarina i taksi.

Istraživanje je rađeno pojedinačno po fakultetima, pa je tako na Pravnom fakultetu Univerziteta u Beogradu najčešći oblik nelegalnih aktivnosti pri upisu – naknadno ubacivanje studenata na rang-listu.

Gotovo svi kandidati za upis (97,2 odsto) koji su pohađali pripremnu nastavu, navode da profesori govore šta treba, a šta ne treba učiti za prijemni, da se određeni deo gradiva uopšte ne uči ili preskoči.

Na Fakultetu političkih nauka 99 odsto studenata ne zna šta sve ulazi u cenu taksi.

Na Ekonomskom fakultetu fokus istraživanja bio je na udžbenicima, pa je 31,5 odsto ispitanih studenata navelo da je u toku školovanja lično bilo primorano da kupi nov nastavni materijal.

Na Poljoprivrednom fakultetu 75 odsto studenata bilo je primorano da kupi udžbenik od profesora, a 35 odsto je zbog toga na ispitu dobilo višu ocenu. Pri tome, skoro polovina studenata kupovalo je knjigu direktno od profesora.

skup2--527.jpg

Istraživanje na Medicinskom fakultetu pokazalo je da 30 odsto studenata smatra da se na privatnim časovima dobijaju ispitne kombinacije i određene beneficije.

Jedan od ispitanika priznao je da je zaobišao zvaničan proces prijema studenata na tom fakultetu, a 40 odsto njih navelo je da bi varalo na ispitu ukoliko bi bilo u prilici, a da ne budu uhvaćeni.

Na Fakultetu organizacionih nauka 21,5 odsto ispitanika navelo je da prepisuje od kolega na ispitu, a 14,6 odsto njih da prepisuje sa “puškica”.

Profesor Čedomir Čupić, član odbora Agencije za borbu protiv korupcije, ukazao je da su posledice korupcije u obrazovanju ogromne.

Podsetivši na aferu “Indeks”, u kojoj je uhapšena nekadašnja pomoćnica ministra prosvete, Čupić je upitao zašto toliko dugo traje sudski postupak i zašto su se pojedini optuženi profesori vratili na fakultet.

Ministar prosvete i nauke Žarko Obradović rekao je da je za smanjenje korupcije potrebno prihvatiti vrednosni stav da je obrazovanje vrhunska vrednost, kao i da se zakoni moraju primenjivati bez rešenja koja ostavljaju prostora za različito tumačenje.

Izvor:RTS