Novi servis još zvanično nije ni počeo s radom a već je proglašen anti-Fejsbukom zbog toga što obećava skoro savršenu zaštitu ličnih podataka. Možda ste i vi među onima kojima Fejsbuk lagano ide na živce, što zbog stalnih skandala, što zbog tehničkih zavrzlama. Možda vam je jednostavno teško da verujete multimilionskoj korporaciji koja “poseduje” vaše fotografije i podatke.
Ako je tako, možda ipak postoji jedna društvena mreža koja će vam odgovarati.
Zove se Dijaspora (www.joindiaspora.com) i njeni stvaraoci su studenti iz Njujorka koji smatraju da kompanije kao što je Fejsbuk ne bi smele da imaju pristup, a na neki način i da poseduju sve lične podatke svojih korisnika. Tehnološki blogovi su ovaj servis, koji je još u fazi izrade, već nazvali anti-Fejsbukom.
Šta je to toliko posebno oko Dijaspore? Servis vam u suštini dopušta da razmjenjujete podatke, fotografije, snimke i sve ostalo direktno s računara na računar, tačnije bez posrednika kao što su Fejsbuk, Flikr, Gugl ili Tviter. Dakle, vašim podacima imate pristup samo vi i vaši prijatelji.
Osnivači tvrde da je reč o potpuno sigurnoj mreži bez imalo štete po proces razmenjivanja materijala, podataka, statusa i slično, koji je sad vrlo popularan na internetu. Osnivači Dijaspore podsećaju da društvene mreže postoje već desetak godina.
”Mi ne znamo šta će biti s našim podacima. Oni će postojati i u doglednoj budućnosti. Moramo preuzeti kontrolu nad njima. Jer jednom kad ih date više nisu vaši. Ne možete da polažete pravo na njih.”
Prema pisanju Njujork Tajmsa, osnivači Dijaspore su svoju nameru objavili na internet servisu Kickstarter koji je u suštini stranica na kojoj bilo ko može da predloži neki projekat i nasumice od članova traži sponzorstvo i donacije. U prevodu, radi se o spoljnom finansiranju. Do sada je oko 900 ljudi prikupilo preko 29.000 dolara, trostruko više od traženih 10.000 koliko je Dijaspora mislil da im je potrebno.
Prema pisanju tehnoloških blogova kao što je ReadWriteWeb, Dijaspora bi mogla da se dobro pozicionira na tržištu, naročito ako se postavi kao anti-Fejsbuk i utemelji svoju propagandu na nedostacima postojećih servisa.
Izvor: 24 sata