Home [njuz] Film “Gorski Vijenac” ulazi u finalnu fazu pred-produkcije

Film “Gorski Vijenac” ulazi u finalnu fazu pred-produkcije

86
0

gorski_vjenacPre godinu dana kreativni tim mladih umetnika iz Beograda uz pomoć prijatelja iz regiona počeo sa preprodukcijom ambicioznog filmskog proekta Gorski Vijenac. Ovaj filmski projekat zamišljen je kao netipična, visoko esteizovana adaptacija Njegoševog klasika, koja će biti izmeštena iz originalnog vremena i prostora i stavljen u jedan novi univerzalni okvir.

Film će svedočiti o kolektivnoj šizofreniji i moralnom nemiru koji uzdrmava jedan narod pred početak ratnih sukoba. U filmu će biti zadržan originalni Njegošev tekst uz dramsku adaptaciju.

Već je napravljen šestominutni showreal trejler koji predstavlja uzbudljivu i viskoproduciranu predstavu budućeg filma, koji obiluje kompijuterski generisanim animacijama i velelepnim virtuelnim scenografijama.

Gorski Vijenac u režiji  Lazara Bodrože i Jovane Tokić će, po rečima autora, posedovati visoku estetizaciju istočnjackih epskih filmova, dramsku težinu antičkih tragedija i sve to okovano u stene srednjovekovne Crne Gore. Noseće uloge su poverene mladim glumcima Milutinu Miloseviću, Ivan Tomiću, kao i velikoj nadi francuskog filma Radivoju Bukviću. U showreal trejleru se još pojavljuju Bojan Lazarov, Radoman Durković i guest star Bane Vidaković, miljenik mlađe piblike.

Trejler može da se vidi na sledećim internet portalima www.kosmoplovci.net/gorskivijenac  i www.youtube.com a od prvog juna će biti pušten u rad i zvaničan webportal filma www.gorskivijenac.com gde će te moći naći pregršt promotivnog materijala. 

Ovakva adaptacija Gorskog Vijenca predstavljace jedan nov i svež osvrt na zaostavštinu balkanske kulture uz puno oslonjanje na nove medije, oplemenjeno svežinom koje donose nove generacije umetnika.

Gorski Vijenac će biti moderna filmska adaptacija epskog speva Gorski Vijenac Petra Petrovića Njegoša. Ovo delo svedoči o kolektivnoj šizofreniji i moralnom nemiru koji uzdrmava jedan narod pred početak rata. Ta emocija je jako univerzalna, odnosno svojstvena svim narodima u svim epohama što je jedan od ključnih motiva za ekranizaciju ovog dela.

Gorski Vijenac neće biti realističan istorijski film već visoko stilizovana adaptacija, izvedena iz vremena i prostora u kome je delo nastalo. Gorski Vijenac je film koji će sadržati estetizovanost  i epsku poetičnost istočnjačkih epskih filmova (kao što su Heroj ili Kuća letećih bodeža), dramsku težinu antičkih tragedija, a sve to okovano u stene srednjovekovne Crne Gore.

Kompjuterski generisanom slikom prikazaćemo Lovćen i Cetinje kao splet  velelepnih monumentalnih građevina isklesanih u stenama. Celokupan eksterijer i pejzaži biće podređeni estetici svedene (meštrovićevske) skulpture i arhitekture, oslobođene konkretnih verskih i istorijskih obeležja.

Osim filozofskog aspekta Njegoševog dela, istaći ćemo psihološke odnose u jednom društvu na pragu ratnih sukoba. Oslobađanjem od istorijskih i verskih simbola, a istovremenim naglašavanjem unutrašnjih emotivnih tokova karaktera ističe se vanvremenska dimenzija ovog dela.

U scenariju je zadržan dramaturški tok Njegoševog speva, ali je tekst sveden u obimu i likovima kako bi bio analogniji sa dinamikom filma kao medija. Likovi nemaju uobičajenu podelu na heroje i negativce, već su svi definisane individue sa svim dobrim i lošim aspektima ličnosti.

Gorski Vijenac se istorijski odvija krajem 17. veka i svedoči o (istorijski nepotvrđenom) početku sukoba između poturica i Crnogoraca.

Gorski Vijenac će biti duboko pacifistički film koji će temu predratnih sukoba analizirati iz ugla Vladike Danila, duhovnog čoveka koji teži kompromisu i duševnom miru u jednom pomahnitalom vremenu. Vladika Danilo je svojevrsna metafora dela, predstavlja intelektualnu i duhovnu strukturu jednog naroda. Po takvoj hijerarhiji Vladika ima odlučujuću reč, i samim tim njegovi sunarodnici (Vuk Mandušić, Knez Rogan, Serdar Janko…) vrše pritisak, iščekujući njegovu odluku o početku rata, konačnom “čišćenju” poturica. Cela ova situacija, dojave, nesreće koje dolaze iz naroda, nerazumevanje sunarodnika i antagonizam između Crnogoraca i poturica doprinosi njegovoj dubokoj podvojenosti i bolnom moralnom kolebanju.

Tehnički, u pitanju je filmska forma stvorena sintezom igranih i animiranih elemenata, sa akcentom na savremenoj kompjuterskoj animaciji i ozbiljnim postprodukcijskim zahvatima.