Home Dešavanja Važnost Obrenovačkog mosta

Važnost Obrenovačkog mosta

100
0

 Beograd — Ako obilaznica oko Beograda ne bude završena do proleća, stanje sa saobraćajem u Beogradu postaće kritično. Naime, u Beogradu se trenutno rekonstruiše Stari most, zbog čega su pojačane gužve u glavnom gradu, a na proleće počinje rekonstrukcija Gazele

Obilaznica oko Beograda mogla bi bitno da rastereti saobraćaj u gradu.

U tom kontekstu, završetak Obrenovačkog mosta, koji bi trebalo da bude deo tzv. trećeg prstena oko Beograda, jeste izuzetno važan pošto bi se time umnogome smanjio prolaz teških teretnih vozila kroz grad.

Izgradnja mosta počela je pre 15 godina, kada je gradonačelnik Beograda bio Nebojša Čović. Prvenstveno je bio namenjen za prolazak cevi iz obližnje Termoelektrane Obrenovac da bi se poboljšalo grejanje u glavnom gradu.

Urađeni su glavni radovi tj. konstrukcija, bez prilaza mostu, i tu se stalo, tako da je, umesto obilaznice i spajanja Obrenovca i Novog Beograda, ostala samo velika konstrukcija nasred Save.

Nedovršeni most ima sedam metara kolovozne trake, kao i dva metra pešačke staze koje su konstruisane kao i staze u zemljama zapadne Evrope.

Predsednik Opštine Surčin Vojislav Janošević kaže da bi Obrenovački most spojio mnoge važne putne pravce u Srbiji:

"Most bi spojio celu zapadnu Srbiju i Pomoravlje sa Suboticom, Mađarskom, Rumunijom, autoputem Beograd-Zagreb i sa Beogradom. Na samo tri kilometara se nalazi i trasa autoputa Horgoš-Požega, tako da će i na to biti priključen, samo da se napravi."

Ako ikada most bude završen, sledi asfaltiranje 20 kilometara puta do prstena kod Dobanovaca na autoputu Beograd-Zagreb, a posle toga i 15 kilometara puta koji bi spojio Obrenovac i Pomoravlje sa Novim Beogradom. Dok se to ne uradi, Surčinci će do Obrenovca, koji je preko reke, morati da idu istim putem kojim idu već 50 godina:

"Mi smo poljoprivredni kraj i u Obrenovcu je poljoprivredna srednja škola, ali naša deca tamo ne idu jer nema mosta, tako da idu u Beograd. Do Obrenovca najbržom vožnjom stižemo za 70 minuta, a ako bi napravili most za pet minuta", kaže Janošević.

I u Obrenovcu i Surčinu smatraju da bi izgradnjom mosta njihova dva mesta, kao i čitav taj kraj, ekonomski toliko ojačali da bi mladi ljudi prestali da se sele u Beograd ili druge gradove u Srbiji.

Đilas: Završetak do kraja 2008.

Ministar bez portfelja za koordinaciju Nacionalnog investicionog programa Dragan Đilas izjavio je za B92 da je besmisleno imati jedan most kao što je Obrenovački koji stoji 15 godina, dok se u isto vreme na drugim mestima prave gužve.

On je objasnio da je sa Direkcijom za građevinsko zemljište grada Beograda postignut dogovor o projekatu izgradnje mosta Obrenovac-Surčin:

"Obezbedićemo jedan deo sredstava iz NIP-a, drugi deo su sredstva grada Beograda i ovaj most i pristupni putevi će početi da se grade već na proleće sledeće godine. Projekti su gotovi nema potrebe da se čeka, ja mislim da je neki rok za izgradnju cele te priče otprilike do kraja sledeće godine. Tada će prvi automobili i prvi građani moći da pređu taj most", kazao je Đilas.

Đilas je takođe rekao da je problem obilaznice oko Beograda u tome što u taj projekat nisu uložena „prava sredstva“, već je novac ulagan u projekte koji nisu imali prioritet.

On je objasnio da nisu vraćeni svi dugovi, ali da je za obilaznicu obezbeđeno 300 miliona dinara koji bi trebalo ponovo da pokrenu radove.

Izvor: B92