Pitanje:
Postovani,
pre dva meseca sam se zaposlio u firmi u kojoj radim kao administrativac-sekretar iako sam zavrsio prava.S obzirom da mi je ovo prvo radno iskustvo ,sve mi je jos novo I ne mogu se prilagoditi radnim obavezama I odnosima izmedju kolega.Nemam mentora niti mi je process rada do kraja jasan,a po prirodi sam perfekcionista I veoma tesko podnosim neku gresku ili lapsus koji nacinim u radu.Da li vi imate neki savet za mene,kako da se malo opustim i budem samopouzdaniji?
Pozdrav
Mika
Odgovor:
Poštovani,
Nema ničeg prirodnijeg nego da se u početku ne snalazite, u potpuno novoj situaciji za koju niste pripremani. Dozvolite sebi da grešite, da vam nije jasno, kao i da ćete postepeno, sa novim iskustvom, polako više znati i osećati se kompetentnije. Pitajte saradnike i svog šefa sve ono što želite da znate o vašim radnim zadacima, radnom procesu, funkcionisanju firme i slično. Dozvolite sebi i određenu dozu treme i tenzije, koja je normalna i prirodna, da se javlja u vama, u situaciji u kojoj se nalazite na poslu. Kad ste kod kuće, porazmislite o svom perfekcionizmu, šta je to, iz kojih se imperativnih zahteva sastoji vaš perfekcionizam, kako ste ga sebi nametnuli, šta njime sebi radite, možete li bez njega, ko ste vi bez svog perfekcionizma, šta mislite o sebi a šta osećate kad grešite, ne znate, ne uspevate? Volite li sebe i kada ste obični (koji nekad greši, nešto ne zna) ili samo kada ste perfektni? Zaslužujete li ljubav i poštovanje drugih kada ste obični, kada ste taj koji jeste? Napišite na papir odgovore na ova pitanja. Na ovaj način, možete da stupite u kontakt sa sobom, iskreno, hrabro. Ova vrsta samo-istraživanja i samo-suočavanja, koju predlažem, kada je ponovite nekoliko puta, u narednom periodu, bi mogla da dovede do nekih promena u vama.
Srdačni pozdravi, Jovan Ratković.