Samo nekoliko meseci nakon studije koja je pokazala da studenti – korisnici Facebook-a imaju niže ocene na koledžima u SAD, drugo istraživanje dolazi do zaključka da Facebook takođe u negativnom smislu utiče na radno okruženje.
Kompanije koje su radnicima dozvolile pristup ovoj online mreži izgubile su 1,5 odsto ukupne produktivnosti u radnom okruženju, pokazuje najnovije istraživanje Nucleus Research-a, konsalting agencije za istraživanje IT tržišta. Rezultati pokazuju da 77 odsto radnika koji imaju slobodan pristup ovoj Mreži pristupa u toku radnog vremena.
"Neki" zaposleni ovaj društveni-online sajt koriste čak dva puta dnevno, pokazuje Nucleus-ovo istraživanje, dok 5 odsto radnika priznaje da Facebook koristi samo na poslu. Od korisnika koji koriste samo na radno mestu, 87 odsto je navelo da nema poslovnih razloga zašto to čini.
– Ukoliko se vaša kompanija suočava sa niskim prihodima i slabom profitabilnošću, kao što je slučaj sa većinom u doba svetske ekonomske krize, kako možete dozvoliti ikakve probleme sa produktivnošću, upitala se Rebeka Veteman, potpredsednik istraživanja u Nucleus Research-u. Iako je ovo krajnje nepopularna mera, restriktivniji pristup sadržajima na webu može povećati produktivnost – ako profitabilnost opada 2 odsto, ponekad može značiti razliku između nastavka rada i zatvaranja radnje, smatra ona.
Facebook je online društvena mreža koja je dostigla 250 miliona korisnika, uz najduže zadržavanje korisnika od svih sajtova na svetskoj Mreži.
Izvor: Economy.rs