Tinejdžer savetuje Ruperta Mardoka

0
SHARE

 “Morgan Stenli” poslao klijentima medijsku analizu koju potpisuje učenik jedne londonske škole na praksi u ovoj kompaniji . Internet zamenio knjige i novine, novinski tekstovi su predugački, niko nema vremena da gleda TV, a reklame na sajtovima su dosadne i besmislene, poručio je nedavno Metju Robson, petnaestogodišnji đak na praksi u “Morganu Stenliju” u svojoj medijskoj analizi koja je završila u rukama mogula i investitora kao što su Rupert Mardok i Bil Gejts.

Priča o oduševljenju menadžera “Morgana Stenlija” ovim petnaestogodišnjakom pojavila se na naslovnoj strani “Fajnenšel tajmsa”.

Metju Robson je došao u evropski ogranak američke investicione banke „Morgan Stenli” kao učenik jedne škole u Londonu. Šefovi su ga zamolili da istraži navike svojih vršnjaka. Njegov izveštaj je „jedan od najjasnijih uvida koji podstiče na razmišljanje… i zato smo ga objavili”, izjavio je Edvard Hil Vud, generalni direktor evropskog medijskog tima “Morgana Stenlija”. On je dodao da desetine menadžera neprestano zovu londonsku kancelariju i interesuju se o detaljima Robsonove analize.

Petnaestogodišnji praktikant je napisao da ne poznaje nijednog tinejdžera koji redovno čita novine jer njegovi vršnjaci “ne žele da se dosađuju čitajući strane i strane teksta koje mogu da vide u skraćenom obliku na Internetu”. Prate samo besplatnu dnevnu štampu i jeftine tabloide. Mladi Englezi nemaju vremena da gledaju televiziju, a od tradicionalnog radija ih odbijaju brojne reklame. Ne zanima ih da plaćaju za muziku, većina nikada nije kupila ce-de, a pesme besplatno skidaju sa Interneta.

Osim što je štampi stavio do znanja da mladi ne žele da plaćaju za medije, Robson je stavio primedbe i Internetu rekavši da su reklame na sajtovima “ekstremno dosadne i besmislene”.

Njegovi drugari troše vreme i novac na koncerte i video-igrice. Odlaze u bioskop jer su filmovi skinuti sa Interneta lošeg kvaliteta, gledaju ih na malom ekranu i postoji rizik da im se kompjuter zarazi virusom.

Uspeh socijalnih mreža kao što su “Tviter” i „Fejsbuk” podstakao je priče da će ih medijski moguli uskoro preuzeti, ali Metju Robson im je poručio da ne žure.

“Tinejdžeri ne koriste ’Tviter’”, piše Metju Robson. Sagledavši navike vršnjaka, Robson tvrdi da se oni priključuju na „Tviter”, ali da ne ažuriraju informacije, primećuju da niko ne posećuje njihov profil i ubrzo gube interesovanje.

“Morgan Stenli” je prošle nedelje poslao Robsonovu analizu medija svojim klijentima u kojima se kaže da bi investiranje u ove mreže bila greška. Saveti učenika na praksi došli su i do Ruperta Mardoka, vlasnika „Njuz korporejšna” (Foks televizija, „Volstrit džornal”, „Njujork post”, „San”, „Tajms”…), Bila Gejtsa, prvog čoveka „Microsofta”, i Marka Zukerberga, osnivača „Fejsbuka”. Robsonov izveštaj ih je sačekao na neformalnom sastanku medijskih moćnika u mestu San Veli u američkoj državi Ajdaho. Novinari koji su pratili ovaj događaj pitali su Mardoka hoće li, kao što se govorilo, priključiti „Tviter” svojoj medijskoj imperiji, ali je on odgovorio da čak i ne razmatra ovu kupovinu.

(MONDO)