Home [njuz] Proizvod i usluga – kako biti jedinstven i „lep na oko“?

Proizvod i usluga – kako biti jedinstven i „lep na oko“?

117
0

Osmišljavanje proizvoda ili usluge koju preduzetnik želi da ponudi potencijalnim korisnicima je svakako jedan od prvih koraka na putu preduzetništva. Međutim, bez detaljne pripreme biznis plana i razmatranja svih mogućnosti i potreba tržišta, kao i rizika sa kojima se možemo susresti, teško je doći do proizvoda ili usluge koji će omogućiti uspešan početak i dugoročnu stabilnost.

Dakle, nakon što su kroz plan testirali snagu svoje ideje, preduzetnici moraju da se pozabave kvalitetom onog što žele da pruže. Proizvod ili uslugu treba potpuno prilagoditi potencijalnim potrošačima i odgovoriti na njihove želje, odnosno potrebe. Proizvod bi trebalo da bude što jedinstveniji, prepoznatljiviji, da bude nešto čime ćemo se izdvojiti od konkurencije koja se bavi sličnom ili istom delatnošću.

Uz postavljanje standarda kvaliteta, rešenje je da naš proizvod ili usluga po nečemu budu posebni. Primer za to mogu biti sve popularniji lokali koji prodaju sveže ceđene sokove ili lagane obroke. Nije dovoljno samo istaći da prodajete svežu salatu, podjednako je važno, ako ne i presudno u kakvu ambalažu je pakujete, na koji način i koliko brzo dostavljate, kao i da li nudite mušterijama akcije ili popuste s vremena na vreme.

Za biznis je najvažnije da pruži određenu vrednost kupcu. Da biste došli do toga koja je to vrednost koju vaš proizvod ili usluga omogućavaju, razmislite o tome koji problem rešavaju kupcu, odnosno korisniku.

Danas je relativno lako napraviti neki proizvod. Međutim, ono što će vas izdvojiti od drugih jeste i koliko dobro komunicirate sa svojom ciljnom grupom, kupcima i njihovim stvarnim potrebama. Zbog toga je takođe važno da dobro razmislimo kakva je konkurentska prednost onoga što nudimo potrošaču. U našoj sredini preovlađuje stav da je najvažnije da proizvod bude cenovno prihvatljiv, međutim, takva tržišna strategija može da bude mač sa sve oštrice. Cenovna konkurentnost je najčešće kratkog daha, jer svako može da smanji troškove, ali ne može svako da, na primer, napravi ajvar podjednako dobro.

Naš cilj ne bi trebalo da bude da se dopadnemo svima, već da dopremo do onog segmenta tržišta za koji smo se opredelili. Baš iz tog razloga, proizvod i njegovu jedinstvenost moramo formulisati tako da na najbolji način izađemo u susret potrebama naše ciljne grupe.

LEPOTA (NI)JE U OČIMA POTROŠAČA
Koliko puta ste čuli da za neki proizvod vaša okolina kaže da je „lep na oko“? Stručnjaci smatraju da je u psihologiji prodaje najteže zadovoljiti upravo oči potrošača. Preduzetnik može da opstane samo ukoliko je poseban i nudi stvarni kvalitet ljudima za koje se opredelio da mu budu klijenti. Uzmimo na primer „mercedes“, kome uopšte ne smeta što je skup. Štaviše, kad bi bio jeftin, dobar deo njegovih kupaca više ne bi bio zainteresovan.
Svi oni koji misle da njihova ideja ima tržišni potencijal, ili već imaju startap firmu koja posluje kraće od dve godine, ili socijalno preduzeće, mogu se prijaviti za program edukativne, finansijske i mentorske podrške „Korak po korak“, koji je Erste Banka kreirala u saradnji sa Startup Alijansom, Smart Kolektivom i organizacijom Business Innovation Programs.

Program nudi pomoć u izradi biznis plana, kombinaciju onlajn i oflajn edukacije, finansiranje poslovne ideje i projekta, mentorsku podršku i umrežavanje sa drugim firmama. Naš zajednički cilj je da korisnici programa postanu sposobni da doprinesu razvoju njihove lokalne zajednice, društvenoj i ekonomskoj ravnopravnosti i finansijskoj inkluziji.

Vladimir Jovanović, odeljenje socijalnog bankarstva u Erste Banci

Socijalno preduzeće „Radanska ruža“ iz Lebana zapošljava žene sa invaliditetom i samohrane majke. Sa ciljem da se pomogne ranjivim kategorijama lokalnog stanovništva, Udruženje žena Ruža Lebane i opština Lebane osnovali su preduzeće za preradu voća i povrća kako bi zaposlili lokalno stanovništvo uz korišćenje lokalno raspoloživih resursa. Neophodna finansijska sredstva i pomoć u izradi poslovnog plana dobili su preko „Korak po korak“ programa socijalnog bankarstva.

Proizvodi preduzeća su spoj odličnog prirodnog potencijala i ljudskih resursa, ukusnog i zdravog voća i povrća ubranog na obroncima Radan planine, i vekovne tradicije u proizvodnji zimnice. Voće i povrće se bira i prerađuje ručno, na običnim šporetima u malim šerpama, u velikoj zajedničkoj kuhinji. Zimnica se proizvodi bez konzervanasa i drugih dodataka.Trenutno im je najveće tržište glavni grad Srbije, a svoje organske proizvode izvoze i u Austriju.