[ youth.rs ]

Konkurs – Uspešni fandrejzing

Trag fondacija u partnerstvu i uz finansijsku podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) sprovodi program Uspešni fandrejzing. Program za cilj ima podršku udruženjima građana u postizanju održivosti kroz orijentisanje na raznovrsne izvore finansiranja, istraživanje novih načina prikupljanja sredstava u lokalnoj zajednici i podsticanje korporativne i individualne filantropije.

 

Ideja programa
 
Sredstva međunarodnih donatora (uključujući razvojnu pomoć i privatne fondacije) još uvek čine veoma značajan udeo u budžetima organizacija u Srbiji. Iako su organi državne uprave i lokalne samouprave počeli da izdvajaju određena sredstva, ona su i dalje neznatna u odnosu na obim aktivnosti u sektoru. Potreba da izvori prihoda postanu raznovrsniji je posebno naglašena s obzirom na efekte ekonomske krize i smanjenje donatorskih fondova. Imajući u vidu činjenicu da su EU fondovi, uprkos tome što nude značajna sredstva, dostupni uglavnom organizacijama koje već imaju razvijene kapacitete, ostaje otvoreno pitanje finansijske održivosti posebno lokalnih organizacija.
U cilju rešavanja ovog pitanja Trag želi da podstakne i produbi postojeću saradnju udruženja građana sa širim krugom potencijalnih donatora u lokalnoj zajednici, kako sa preduzećima koja u njoj posluju, tako i sa građanima kao pojedinačnim davaocima.
 
Opis programa
 
Podrška organizacijama će se sprovoditi u dve faze – obuka za prikupljanje sredstava i novčana podrška (donacija). Programske aktivnosti biće realizovane u periodu od februara  2016. do  marta 2017. godine.
 
 

I fazaObuka za prikupljanje sredstava

 
Selekcija – Na osnovu kriterijuma konkursa, Trag fondacija će odabrati do 10 organizacija za učešće u procesu edukacije

Edukativna komponenta – Po dva predstavnika/ce izabranih organizacija prolaze 3 treninga na sledeće teme: Elementi strateškog planiranja i osnove fandrejzinga (mart 2016), Primenjeni fandrejzing I (mart 2016), Primenjeni fandrejzing II (april 2016). U toku obuke organizacije izrađuju svoje planove prikupljanja sredstava za određeni projekat u lokalnoj zajednici (tema projekta za koju organizacija prikuplja sredstva nije unapred utvrđena, ali je potrebno da to pitanje bude rešivo na lokalnom nivou, kao i da bude u skladu sa strateškim okvirom organizacije).  Prisustvo na treninzima je obavezno za sve organizacije koje su odabrane da učestvuju u programu

Podrška – Uporedo sa edukacijom, svaka organizacija će imati obezbeđenu konsultantsku podršku u izradi strateških okvira i osmišljavanju akcije za koju će sredstva prikupljati. Organizacijama će svu potrebnu podršku pružati kancelarija Trag Fondacije.

Izrada planova prikupljanja sredstava – Organizacije do kraja aprila 2016. godine razvijaju i Trag fondaciji podnose svoje predloge projekta sa objašnjenjem teme za koju se sredstva prikupljaju i planom prikupljanja sredstava iz lokalne zajednice.

Tehnička podrška  – U svrhu organizovanja fandrejzing aktivnosti, svaka organizacija koja učestvuje u programu će dobiti tehničku podršku u iznosu od 800 dolara u dinarskoj protivvrednosti.  Tehnička podrška je namenjena neophodnim pripremama samog procesa prikupljanja sredstava – za mini kampanje, promotivne materijale i slično.
 
 

II fazaPrikupljanje sredstava

 
Prikupljanje sredstava – Počevši od maja  2016. godine organizacije u narednih pet meseci prikupljaju sredstva od individualnih i korporativnih donatora u lokalnoj zajednici (građana/ki i preduzeća i kompanija koje posluju u lokalnoj zajednici).
Proces prikupljanja sredstava će biti kompetitivan među učesnicima programa, što znači da će oni koji prvi prikupe dobiti donaciju. Svaka od organizacija će kroz edukaciju naučiti da proceni svoje kapacitete i sastavi realistične planove prikupljanja sredstava i biće upoznata sa načinima prikupljanja sredstava.

Donacija od Trag fondacije (matching grant) – Donacije (matching grant) će biti dodeljene onim organizacijama koje prve prikupe iznos sredstava koje su predvidele u svojim  fandrejzing planovima. Maksimalan fond za donacije iznosi 28.000 dolara. Nakon prikupljanja organizacije podnose izveštaj o prikupljenoj količini sredstava, a Trag fondacija uplaćuje sumu u visini prikupljenih sredstava od građana/ki i preduzeća u maksimalnom iznosu do 3500 dolara u dinarskoj protivvrednosti.

Sprovođenje aktivnosti – Organizacije sprovode akciju za koju su sredstva prikupili, nakon čega podnose narativni i finansijski izveštaj Trag fondaciji (oktobar 2016 – mart 2017)

Sve vreme trajanja programa organizacije imaju podršku od strane Trag fondacije, kako u procesu izrade plana prikupljanja sredstava, tako i tokom procesa prikupljanja. Takođe, organizacije koje su uključene u program će imati prilike da bolje upoznaju oblast filantropije i stupe u kontakt sa nekim od aktera u ovoj oblasti – organizacijama koje uspešno prikupljaju sredstva u svojim zajednicama, predstavnicima kompanija i slično. Očekivani ishodi programa su da uključene organizacije, pre svega prošire svoje izvore finansiranja i uspostave partnerske odnose sa potencijalnim novim donatorima u svojoj zajednici, zatim da imaju unapređen proces strateškog i finansijskog planiranja, kao i da se pojača njihov uticaj i vidljivost u zajednici.
 
 
Visina donacije
 
Prva donacija na programu- sredstva za tehničku podršku iznose do 800 dolara i njih će dobiti svih 10 organizacija uključenih u program.
Nakon toga, Trag fondacija će najuspešnijim i najbržim organizacijama dodeliti i drugu donaciju (matching grant) u  maksimalnom iznosu do 3500 dolara u zavisnosti od prikupljenih sredstava. To znači da se sredstva koja je organizacija prikupila dupliraju, tj. da ukupan budžet aktivnosti za koje se sredstva prikupljaju može da bude do 7 000 dolara. Kao prikupljena sredstva u lokalnoj zajednici se računaju samo ona sredstva koja su prikupljena od pojedinaca i preduzeća. Sredstva prikupljena od javnih institucija, ustanova, organa lokalne vlasti i fondacija neće biti razmatrana.
Ukupan fond za donacije je 28.000 dolara, što znači da će donaciju u maksimalnom iznosu moći da dobije 8 organizacija, a potencijalno svih 10  učesnika može da dobije u nešto manjem iznosu.
 
 
Ko se može prijaviti
 
Na konkurs mogu da se prijave registrovana udruženja građana sa područja Srbije, koja postoje duže od 1 godine i čija je primarna teritorija delovanja zajednica (mesto, mesna zajednica, opština, grad) u kojoj su registrovani.
Program je namenjen osobama koje donose odluke u organizaciji i koje su u prilici da se posvete kreiranju plana prikupljanja sredstava u kontekstu širih strateških smernica organizacije. Takođe, važno je da su osobe koje ispred organizacije učestvuju u programu u mogućnosti da uzmu akivno učešće u svim predviđenim aktivnostima.
Prijave državnih institucija, vladinih tela, organa lokalne samouprave, profitnih inicijativa, međunarodnih organizacija, političkih organizacija, kao i udruženja koje ne sprovode aktivnosti na lokalnom nivou se neće razmatrati.
Takođe, udruženja građana koja su već prošla Program prikupljanja sredstava (2008/2009, 2010/2011, 2011/2012 i 2012/2013, 2013/2014, 2015) i dobili finansijsku podršku Trag fondacije u sklopu tih programa ne ispunjavaju formalne uslove ovog konkursa.
 
Kriterijumi za učešće u programu
 
Program Uspešni fandrejzing je namenjen organizacijama koje žele da prošire svoje izvore finansiranja. Kriterijumi na osnovu kojih će se vršiti selekcija su sledeći:

Finalni izbor organizacija će vršiti Odbor sastavljen od osoblja Trag fondacije i stručnjaka u oblasti i donatora USAID-a.
 
Procedura prijavljivanja  
 
Da biste se prijavili na konkurs potrebno je da pošaljete popunjen Prijavni formular. Formular treba da pruži osnovne informacije o vašoj organizaciji i dosadašnjim rezultatima.

Prijavni formular poslati na mail: filantropija@tragfondacija.org.
 
Rok za prijavljivanje
 
Prijave se primaju do četvrtka, 4. februara  2016. (do 17:00h). Odluka koje organizacije su izabrane da učestvuju u programu se može očekivati do kraja februara 2016.
 
Za sva dodatna pitanja obratite se Nataliji Simović, koordinatorki projekta, putem mejla natalija@tragfondacija.org ili telefona: 011 78 39 467.

Exit mobile version