KO SMO MI
Fondaciju „Jelena Šantić“ osnovala je Grupa 484 2005. godine, na inicijativu Vojina Dimitrijevića, sa idejom da promoviše umetničke projekte koji u sebi nose duh onih društvenih vrednosti, tolerancije i očuvanja mira, za koje se zalagala osnivačica Grupe 484 Jelena Šantić (1944-2000) – čuvena balerina i mirovna aktivistkinja. Danas je Fondacija nezavisna, neprofitna organizacija, koja nastavlja da promoviše ove vrednosti u skladu sa novim strateškim planom (2015-2018) kroz različite programe saradnje, donacija i zagovaranja za unapređenje inkluzivnih kulturnih politika.
O PROGRAMU «HRABRI ISKORACI U NOVIM KULTURNIM PRAKSAMA»
Fondacija „Jelena Šantić“, uz podršku Balkanskog fonda za demokratiju (BTD), raspisuje konkurs «Hrabri iskoraci u novim kulturnim praksama» namenjen podsticanju društvenih promena u lokalnim zajednicama kroz inkluzivnu ulogu kulture i umetnosti.
Budući da nam je dosadašnje iskustvo pokazalo da inovativne umetničke inicijative i kulturne prakse imaju potencijal da menjaju društvo, podržaćemo one projekte koji svojim fokusom na važnim, gorućim temama formiraju vezu između umetnosti, kulture, ljudi i njihovih potreba i prava. U tom smislu, prioritet će imati inovativni kulturni i umetnički programi u lokalnim zajednicama kreirani od strane udruženja građana i fondacija, koji će svojim aktivnostima doprineti promeni i unapređenju života većeg broja ljudi u sredinama u kojima deluju.
Ovim konkursom podržavamo projekte koji koriste kulturu i umetnost da pomognu integraciju osetljivih društvenih grupa, a posebno – izbeglica, migranata, dece, mladih, starijih osoba, kako iz gradskih, tako i iz ruralnih sredina – u društvene zajednice.
PRIORITETI KONKURSA
Fondacija „Jelena Šantić“ traga za projektima koji idu dalje od tradicionalnih formi umetnosti, koji povezuju kulturu i umetnost u zajednicama, u kontekstu društvenih promena, koristeći tri principa:
- SOCIJALNO UKLJUČIVANJE – Projekat koji realizujete, treba da bude dostupan korisnicima i ciljnim grupama kojima se obraćate. Neophodno je da u okviru aktivnosti postoje razvijeni mehanizmi uključivanja osoba iz osetljivih grupa u redovne društvene tokove, kao i da teme koje se bave osetljivim grupama budu dostupne svima.
- PUBLIKA – Projekat treba da ima jasno definisane načine aktivnog uključivanja publike i korisnika u planiranje i realizaciju aktivnosti, načine animiranja nove i negovanja postojeće publike.
- NOVE TEHNOLOGIJE – Inicijative treba da pokažu efikasnost i umeće korišćenja novih tehnologija, društvenih mreža, aplikacija i sličnih mehanizama, a radi zadovoljenja konkretnih potreba građana i građanki.
NAŠI IDEALNI KANDIDATI:
- Bave se rešavanjem relevantnih problema i/ili potreba osetljivih grupa u svojoj zajednici
- Imaju kapacitet i iskustvo u radu sa osetljivim grupama
- Imaju projekat čiji je cilj usmeren na zadovoljavanje konkretnih potreba većeg broja korisnika/ca
- Znaju da animiraju i planiraju da u projekat aktivno uključe osobe iz osetljivih grupa, kao i druge članove lokalne zajednice
- Poštuju principe socijalnog uključivanja u planiraju i realizaciji projektnih ideja
- Vešti su sa novim tehnologijama i savremenim načinima komunikacije
- Imaju ideju kako da uvežu kulturu i umetnost sa razvojem zajednice
- Veruju u potencijal umrežavanja, razvoja partnerstava i saradnje sa drugim organizacijama i lokalnim javnim institucijama
- Znaju da sastave precizan, jasan i realan budžet u skladu sa svojim projektnim aktivnostima
VISINA DONACIJE:
Maksimalni iznos pojedinačne donacije po projektu je 300.000,00 dinara.
KAKO DA APLICIRATE:
Na konkurs «Hrabri iskoraci u novim kulturnim praksama» mogu da se prijave registrovana udruženja građana i fondacije u Srbiji. Pojedinci, privredni subjekti, međunarodne, političke i verske organizacije, državne institucije i vladina tela ne odgovaraju uslovima ovog konkursa.
Aplikant može da podnese JEDAN predlog projekta. Podržani projekti treba da budu realizovani u periodu od 15. februara do 30. juna 2016. godine.
Ovim konkursom neće biti podržani projekti koji uključuju: jednokratne aktivnosti, nabavku opreme, rentiranje/kupovine prostora, ostvarivanje profita, stipendije, projekte koji su već realizovani, prikupljanje humanitarne pomoći i slično.
Rok za podnošenje projektnih ideja je 11. januar 2016. godine do 17h, putem naše on-line aplikacije. Naglašavamo da ćemo razmatrati samo kompletno popunjene on-line aplikacije podnete u adekvatnom roku. Molimo vas da prijave šaljete blagovremeno, kako bi se izbegli potencijalni tehnički problemi sa slanjem prijave zbog opterećenosti mreže poslednjih dana konkursa.
Za dodatna pitanja u vezi sa on-line apliciranjem možete nas kontaktirati na konkurs@fjs.org.rs
PROCEDURE:
- Selekcija prijava i odabir do 10 finalista (31. januara 2016.) koji ulaze u uži izbor i kvalifikuju se za javnu prezentaciju predloga projekata
- Javna prezentacija projektnih ideja finalista (februar 2016. godine) nakon koje se formira finalna lista projekata koje će podržati Fondacija „Jelena Šantić“
- Potpisivanje ugovora i realizacija odobrenih projekta (15. februar – 15. jun 2016. godine).
- Podnošenje izveštaja u roku od 30 dana od završetka projekta
PREUZMITE SMERNICE U PDF FORMATU/pdf