Iako zaposleni i kompanije u najvećoj meri nisu bili pripremljeni za volontiranje u vanrednim situacijama, oni su se u ovoj ulozi dobro snašli, a mnoge kompanije koje i u redovnim okolnostima podstiču volontiranje zaposlenih u lokalnoj zajednici, usmerile su svoje volonterske programe na rešavanje problema nastalih nakon majskih poplava.
Volontiranje zaposlenih, kao način da kompanija podstakne brigu za društvo i lokalnu zajednicu kod zaposlenih, jedna je od prvih tema koju je Forum za odgovorno poslovanje (bivši Forum poslovnih lidera Srbije) počeo da promoviše po svom osnivanju 2008. godine. Kao rezultat, mnoge kompanije danas imaju razvijenu kulturu volontiranja i programe u koje se rado uključuju njihovi zaposleni, što ilustruju i podaci iz godišnjeg upitnika Foruma za 2013. godinu, prema kojima je svaki peti zaposleni u kompanijama članicama Foruma za odgovorno poslovanje imao priliku da zahvaljujući kompaniji u kojoj radi pruži podršku nekom društvenom cilju, pa je tako u nešto više od 50 projekata učešće uzelo 4155 zaposlenih.
Nagrada za korporativno volontiranje ustanovljena je 2011. godine povodom Evropske godine volontiranja, kada je dodeljena na evropskom nivou u 23 zemlje, i od tada se dodeljuje i jednom godišnje u Srbiji. Dobitnici Nagrade za 2013. godinu su kompanije Erste Banka za najbolji program volontiranja, Coca-Cola Hellenic za najuspešnije partnerstvo u lokalnoj zajednici, Societe Generale Srbija za praćenje i merenje rezultata i GlaxoSmithKline za razvoj zaposlenih.
Više informacija o uslovima učešća i formular za prijavu možete preuzeti na ovom linku.