– zbog obaveza roditelja i nedostatka sistemske i organizovane podrske za pracenje dece sa smetnjama u razvoju na relaciji kuca-skola-kuca, deca izostaju sa nastave i/ili roditelji prekomerno odsustvuju sa posla;
– nije usvojen lokalni program podrske deci sa smetnjama u razvoju za dolazak u skolu i savladavanje nastave po individualnim obrazovnim planovima;
– nedostaje kvalitetna sistemska podrska asistenata za nastavu;
– lokalne institucije delimicno ili nisu upoznate sa procedurama i svojim partnerskim nadleznostima vezanim za podrsku deci u inkluzivnom obrazovanju.
Projekat ”Vrsnjacka asistencija” promovise vrsnjacki volonterizam i prava osoba sa invaliditetom kroz direktnu pomoc-asistenciju deci sa smetnjama u razvoju.
U okviru projekta bice predstavljeni primeri dobre prakse iz opstina gde su ove usluge zazivele, a predvidjen je i okrugli sto, kako bi se sagledale lokalne prilike za podrsku inkluzivnom obrazovanju dece.