Multimedijalna kampanja „Čini DOBRO“ koja se sastoji iz video, audio i grafičkih autorskih materijala, počinje danas i trajaće dva meseca. Cilj kampanje je stvaranje svesti kod građana o mogućnosti i potrebi za volontiranjem, široko prihvatanje ideje o organizovanom volontiranju ali i volontiranju kao načinu doprinosa dobrobiti zajednice. Kako se kaže u proglasu organizatora: „Dobročinstvo je tradicija koju ne smemo da izgubimo. Pomoći u nevolji, i neznancu i komšiji, biti čovek, stvar je vaspitanja. I dalje nije zabranjeno pokušati menjati svet nabolje.“ Iznad svega, kampanja je koncipirana kao poruka humanosti, radosti, sreće, međusobnog poštovanja i deljenja, svih onih emocija koje nedostaju u atmosferi apatije, ekonomske krize i tmurnih oblaka visoke politike.
{youtube}KG1dJneW6WU{/youtube}
Veliki broj umetnika angažovanih i potpisanih na realizaciji kreativnih sadržaja, na dobrovoljnoj osnovi, redak je primer volonterizma, ali i neophodnosti šireg aktiviranja građanstva oko ciljeva koji mogu dovesti do opšteg oplemenjavanja društva. Doneseni planski dokumenti, strategije i razvojni planovi ostaju mrtvo slovo na papiru i forma, ukoliko sami građani ne preuzmu odgovornost za praksu i poziv na odgovornost. Organizatori kampanje pozivaju sve građane, organizacije, institucije i organe da se pridruže i podrže kampanju svojim aktivnostima.
Direktor kampanje Rastko Šejić, iz nevladine organizacije „Šta hoćeš“ objašnjava višeslojnost kampanje „Čini DOBRO“: „Na osnovnom nivou to podrazumeva poziv ljudima da se priključe volonterskim akcijama i servisima, posvete deo svoga vremena dobročinstvu, i organizatorima volontiranja da osmisle i ponude ideje za zajednički rad. Na drugi pogled, stepen dehumanizacije našeg društva je toliko bolan da je dobro delo postalo anahronizam u meri da je novinska vest, opet u pogubnoj manjini u odnosu na crnu hroniku. Zato je potreban poziv na normalnost. Treća ravan je mesto kulture, umetnika, u društvu i buntovan stepen spremnosti , koji je pokazalo više od 20 autora da volonterski stvore dobra dela.“
Kampanja se u ovome trenutku realizuje na teritoriji Beograda u partnerstvu sa Gradom Beogradom i Volonterima Beograda, a pod medijskim sponzorstvom RTV Studio B, i na teritoriji Gradske opštine Obrenovac u partnerstvu sa Volonterskim servisom Obrenovac i Udruženjem “Snaga optimizma”, a pod medijskim sponzorstvom RTV Mag i Radio Obrenovca. Realizacija ovog projekta ne bi bila moguća bez sluha i razumevanja Grada Beograda i GO Obrenovac, kao i prijateljske podrške Balkan Music Boxa.