[ youth.rs ]

Gde su diplome po Bolonjskoj deklaraciji?

Iako je studiranje po Bolonjskoj deklaraciji počelo pre šest godina, retko ko je po završetku fakulteta dobio i diplomu. Razlog tome je, kako kažu nadležni, komlikovana procedura i nedovoljno novca.

Studiranje po principima Bolonjske deklaracije počelo je pre šest školskih godina. Studenti prve dve generacije završili su studije, položili diplomske ispite, ali retko ko od njih je dobio diplomu.

Od 15.000 akademaca Univerziteta u Beogradu tek je oko hiljadu dobilo diplomu. One kasne zbog komplikovane procedure i nedovoljno novca.

I studenti i profesori smatraju da treba ubrzati izdavanje diploma. Jer dugo čekanje te visokoškolske isprave izaziva ne male probleme i pri nastavku školovanja i pri zapošljavanju.

Potpredsednik Studentskog parlamenta Beogradskog univerziteta Miloš Zeljković kaže da su studenti prinuđeni da stalno pri konkurisanju za posao vade uverenja da su diplomirali, što su dodatni troškovi od nekoliko hiljada dinara.

Student prorektor Univerziteta u Beogradu Milan Krstić kaže da nije moguće dobiti diplomu nakon drugog stepena – master-studija i nije moguće dobiti određene stipendije bez diplome.

Najveći broj diploma, 600, izdao je Elekrotehnički fakultet, dok je 300 u pripremi. Diplome Biološkog fakulteta su na proveri, Matematičkog na testu, na nekim fakultetima izdavanje diploma je u toku, dok sa nekih Univerziteta nisu ni stigli podaci.

“Fakulteti nemaju logistiku, nemaju informacioni sistem i ne mogu elektronski da komuniciraju, razmenjuju podatke sa Univerzitetom, potrebne su neke pare da uvedu informacioni sistem, nije to veliki novac, već par hiljada evra, ali država nema para da im to da”, rekao je rektor Univerziteta u Beogradu Branko Kovačević.

Dekan Mašinskog fakulteta BU Milorad Milovančević rekao je da je taj fakultet sam uspeo uz neverovatne napore većeg broja zaposlenih da iznedri jedan izvanredan softver koji je neophodan za primenu tog zakona.

Prema njegovim rečima, Mašinski fakultet je ušao u potpuni protokol o izdavanju tih diploma. Nije samo problem tehnika. Pitanje je i kako modifikovati predmete u bodove. Iako ih obavezuje zakon, neki fakulteti to još nisu spremni da urade.

Drugi rešavaju problem dvojezičnih diploma. Zato je pored strategije obrazovanja, potrebno što pre usvojiti i nacionalne okvire kvalfikacija, na koje su se ministri obrazovanja zemalja potpisnica Bolonjske deklaracije obavezali još 2007. godine.

Izvor:RTS

Exit mobile version