SVEGA jedna petina građana Srbije kupuje preko Interneta. Oni se na svetsku mrežu najviše „kače“ da bi ćaskali s poznatima i nepoznatima, provodili vreme na „Fejsbuku“ i ostalim društvenim sajtovima, slušali muziku i gledali spotove.
Ovo su rezultati istraživanja agencije „TNS medijum Galup“, sprovedenog na uzorku od 982 korisnika Interneta u našoj zemlji. Analiza je rađena globalno, u čak 27 zemalja, a podaci kažu da se Srbi drugačije povezuju na Internet – ali ga drugačije i koriste u odnosu na državljane drugih zemalja.
Prosečan korisnik „mreže svih mreža“ u našoj zemlji ima između 16 i 24 godine, a podjednako su zastupljeni i muškarci i žene. Jedini kupoholičari koji posežu za kreditnim karticama kako bi nešto pazarili sedeći ispred monitora, jesu žene do 36 godina i muškarci stariji od 37.
Oni malo manje mladi, od 25 do 36 godina, uključiće kompjuter kako bi potražili posao, i takvih je ukupno polovina.
– U odnosu na globalne rezultate, „četovanje“ (ćaskanje) je u Srbiji daleko iznad proseka (80 prema 60 odsto) – pokazuju „Galupovi“ rezultati. – Gotovo polovina građana Srbije koristi Internet za druženje, upoznavanje i dogovore o izlazsku. Taj procenat je, na primer, u Brazilu, nula odsto!
Društvene mreže poput „Fejsbuka“, „Tvitera“ i „Majspejsa“ uglavnom se u Srbiji koriste u privatne svrhe, po čemu smo u svetskom vrhu. Retko ko posegne za svojim „profilom“ kako bi obavio neki posao.
Više od stranaca, Srbi vole „Fejsbuk“, ali i najpopularniji sajt za razmenu video-sadržaja „Jutjub“.
“BLEKBERI“
U SVETU ima duplo više korisnika laptop računara nego kod nas. Srbi su i dalje verni starim, dobrim „desktop“ (kućnim) kompjuterima. Svega četiri odsto ima „smart“ telefone poput „blekberija“, mada su ispitanici uglavnom kazali da bi želeli da u budućnosti više koriste ovu tehnologiju.
Izvor:Novosti