U mestu koje ne može biti prigodnije, Monaku, osnovana je katedra za izučavanje brendova od kojih zastaje dah. Studenti na tamošnjem Međunarodnom univerzitetu slušaju predavanja o “Gučiju”, “Ralfu Lorenu”, švajcarskim satovima, jahtama ukotvljenim na Azurnoj obali, cipelama koje ne može da priušti svako i automobilima kakvi se najviše viđaju baš na ulicama kneževine princa Alberta. Nastava je na engleskom jeziku i ima mesta za 35 akademaca.
Ako želite da se bavite skupocenim stvarima, morate upoznati svoju ciljnu grupu, poručuju sa sajta univerziteta. A gde ćete bolje upoznati razliku između škarta i originala ako ne u mestu gde se šetaju holivudske zvezde i ruski milijarderi.
Ono što fakultet posebno izdvaja kao prednost jeste to da će diplomci sigurno upoznati buduće klijente i pronaći posao, jer su makar Monaku potrebni ljudi koji znaju šta je vrhunska roba.
Ipak, čini se da je za upis već potrebno izvesno praktično predznanje. Oni koji mogu da priušte ovaj fakultet verovatno su već mnogo puta provlačili kreditne kartice po radnjama mondenskih letovališta.
Jednogodišnje studije staju 16.800 evra. Knjige koštaju 1.500, administrativne takse još 1.000 evra. Budući specijalista za sladak život moraće i da iznajmi stan od oko 9.000 evra za dva semestra a hrana i prevoz neće koštati manje od 5.000 evra.
Ali za taj novac akademac će naučiti kako razmišlja kupac brendiranih stvari, kada su izvesne marke postale hit, koliko je dizajn važan i zašto nas kultura podstiče da volimo bleštavilo i sjaj.
Sledi praksa u buticima u kojima je Paris Hilton redovna mušterija ili firmama u kojima se osmišljavaju brendovi za krunisane glave pa će studenti na licu mesta videti kako se formiraju najviše cene.
Kako objašnjava šefica katedre Analisa Tarkini, reč je o sektoru koji će rasti pa je zato i razumljiva potreba za “obrazovanim i profesionalnim menadžerima”.
Prošla su vremena kada se bogatima očas posla prodavala bilo koja luksuzna roba, kaže Analisa Tarkini i dodaje da sada morate da naučite kako da se izborite sa konkurencijom.
Izvor: MONDO