U cilju obeležavanja brojke od pola milijarde sajt je lansirao novu aplikaciju Facebook Stories koja poziva korisnike da podele svoja iskustva u vezi sa mrežom. Te priče, ograničene na 420 slovnih mesta (isto koliko i za Facebook status), biće potom razvrstane po lokaciji i temi. Aplikaciju će preuzeti i neki partneri Facebooka poput X Factora i Bele kuće.
Sajt ima oko 26 miliona korisnika iz Britanije i 30 iz SAD. Prošlog meseca Cukerberg je rekao da je „skoro garantovano” da će sajt dostići milijardu članova, otkrivši da Facebook treba da osvoji još četiri zemlje: Rusiju, Japan, Kinu i Koreju. „Samo tamo još nismo vodeća društvena mreža”.
Film „The Social Network” Dejvida Finčera o rađanju i usponu ovog fenomena imaće svetsku premijeru 1. oktobra 2010. U glavnim ulogama su Endru Garfild, Džesi Ajzenberg i Džastin Timberlejk, a reklamna rečenica glasi: „Ne možete imati 500 miliona prijatelja a da usput ne stvorite i ponekog neprijatelja”.
Sajt se nedavno suočio sa teškim kritikama od Evropske komisije za informacije ali i samih korisnika, zbog prekomplikovanih podešavanja vezanih za privatnost, zbog čega su mnogi članovi lične podatke nesvesno učinili dostupnim za javnost.
Ovaj problem je bio toliko velikih razmera da je 60 odsto od 1.588 korisnika, koje je u maju ispitivala organizacija za kompjutresku sigurnost Sophos, rekla da razmatra brisanje svojih profila, 16 odsto je priznalo da su već prestali da koriste Facebook jer su se uplašili da nemaju adekvatnu kontrolu nad ličnim podacima, dok je četvrtina rekla da uprkos svemu neće napustiti društvenu mrežu.
Nedavno istraživanje pokazalo je da prosečan vlasnik Facebook profila ima 130 prijatelja, povezan je sa 80 stranica, grupa i događaja i kreator je 90 “komada” sadržaja mesečno.
Na mreži se svakog meseca objavi preko 30 milijardi različitog sadržaja poput fotografija, linkova i priča.
Vrednost sajta procenjena je na 11,5 milijardi dolara, prema Sharespost indeksu iz marta 2010.
Izvor:B92