Istraživanje je obuhvatilo i pitanje učestalosti poseta pozorištu. Najveću grupu – oko 37 odsto čine povremeni posetioci, oni koji u pozorište idu jednom do dva puta u periodu od tri meseca.
Sledi redovna publika – oko 30 posto gledalaca koji odlaze u teatar jednom do dva puta svakog meseca. Oko 13 posto publike posećuje pozorište dva do tri puta godišnje, a četiri odsto samo jednom godišnje.
Na pitanje o omiljenim žanrovima, gledaoci se izjašnjavaju i za komedije i za drame, kao i za savremena dela domaćih autora. Komedije su nešto popularnije kod mlađe publike, drame više vole stariji, a interesovanje za mjuzikle je podjednako u svim starosnim grupama.
Što se tiče informisanja o radu pozorišta, najviše su zastupljeni Internet i preporuke prijatelja, mada su još značajni i klasični načini – oglasni prostor u samom pozorištu i dnevna štampa, dok se malo potencijalnih posetilaca informiše putem emisija o kulturi na radiju i televiziji.
U vezi sa cenama ulaznica, više od polovine publike smatra da su one realne, za 28 odsto su visoke, 4,6 odsto misli da su niske, a desetak odsto je neodlučno.
Kao razlog za retke posete pozorištu gledaoci obuhvaćeni ovim istraživanjem uglavnom nisu navodili rad određenog teatra i njegove karakteristike, već društveno ekonomske uslove, kao i dominantne vrednosne orijentacije u društvu.
U Zavodu za proučavanje kulturnog razvitka ipak smatraju da ovi podaci mogu da pomognu pozorištima da unapređenjem komunikacije sa publikom obezbede bolju posećenost.
Istraživanjem je obuhvaćena publika svih profesionalnih pozorišta u Srbiji.
Izvor:Tanjug