Najvažnije je da će putnici ovom novinom uštedeti novac. "Presedačka" karta za zaposlene do sada je koštala 900 dinara, ali će od sada biti 200 dinara. Studenti i đaci su je plaćali 500 dinara, a ubuduće će ih koštati – 50. Ta cifra će biti uključena u cenu pretplatne "Lastine" markice.
Tako će na primer, putnik koji je do sada plaćao 1.881 dinar "Lastinu" i 900 dinara "presedačku" sada izdevajati ukupno 2.081 dinara i mirno se voziti po celom gradu.
– Po našim računicama ovo će gradski budžet koštati od 100 do 120 miliona dinara – objašnjava Željko Đukanović, direktor Direkcije za javni prevoz. – To će zavisiti od broja putnika. Trenutno oko 12.000 ljudi koristi "presedačke" karte.
Kada zaživi integrisani tarifni sistem računamo da će porasti i interesovanje i da će biti od 15 do 20.000 putnika. Umanjenje cene finansira Grad i on će uplaćivati prevoznicima tu razliku od 700 dinara za zaposlene i 450 za studente i đake. Ukupna subvencija zato i zavisi od broja prodatih markica.
Uključivanje prigradskog prevoza je drugi korak na putu ka jedinstvenom tarifnom sistemu. Od njega smo, međutim, još daleko.
– Jedinstveni sistem znači da vi sa karticom u džepu menjate prevoz po gradu, a sa nje vam se skida novac – objašnjava Đukanović
– Da bi to zaživelo najpre Saobraćajni fakultet treba da završi studiju. Za to je potrebno najmanje šest meseci. Onda treba ugraditi određenu tehniku u vozila, a to traje najmanje godinu dana.
Voz
Deo integrisanog tarifnog sistema u dogledno vreme bi mogao da postane i "Beovoz". Čelnici grada i "Železnice" već duže pregovaraju o toj ideji.
Pre nego postane deo javnog gradskog prevoza sledi rekontrukcija šina i povećanje broja stanica. Grad će iz svog budžeta za to izdvojiti 200 miliona dinara, a novac će dati i "Železnica".
Izvor: Večernje novosti