Prema rečima prof. dr Miomira Despotovića, sa Katedre za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta u Beogradu, među mladima koji ne završe osnovnu, a kasnije odustanu od srednje škole, najviše je Roma i dece iz socijalno ugroženih sredina. U Srbiji postoji petnaestak škola za obrazovanje odraslih, a ukoliko bi one radile sadašnjim tempom, trebalo bi 150 godina da se nepismeni i polupismeni opismene.
– Srbija je potpisala milenijumsku deklaraciju u kojoj se obavezuje da će do 2015. godine smanjiti stopu nepismenih i polupismenih za 50 odsto – objašnjava Despotović. – Naš institut u saradnji sa Ministarstvom prosvete napravio je projekat "Funkcionalno osnovno obrazovanje Roma", kojim se sadržaji osnovnog obrazovanja stavljaju u funkciju stručnih obuka. Ovaj model mogao bi se primeniti i na obrazovanje ostalih kategorija stanovništva, ali je Ministarstvo prosvete stopiralo projekat.
Despotović ističe da je nastavljanje ovog projekta pitanje dobre volje Ministarstva. Program je koncipiran tako da građani uče ono što je potrebno i funkcionalno sa stanovišta njihovog svakodnevnog života. Postojeće škole za obrazovanje odraslih rade po zastarelim nastavnim planovima i programima, koji su neprimenjivi u svakodnevnom životu.
Izvor: Vecernje novosti