Osam nedelja kasnije
Znate one epizodiste u većini američkih romkoma. Zadužene za lascivne komentare pre nego što eventualno doguraju do pozicije kuma, pa drže luckast govor i zaborave prsten
Koji kvare glavnog momka odvlačeći ga u Las Vegas i predstavljaju sve sa čim ovaj mora da se rastane kako bi dobio glavnu devojku. Takav lik je ovde glavni momak i dobija glavnu devojku. Osam nedelja nakon nesporazuma oko kondoma
Scenario: Judd Apatow
Uloge: Seth Rogen, Katherine Heigl, Leslie Mann, Paul Rudd, Jason Segel, Martin Starr, Jay Baruchel, Jonah Hill
Žanr: komedija
Proizvodnja: 2006.
Trajanje: 129 min
Zvanični sajt: www.knockedupmovie.com
Na prelazu u novi milenijum, na TV nebu se zacaklila savršena mala zvezda: tinejdžerska serija smeštena u 80-e, Freaks and Geeks, ugasila se nakon samo jedne sezone. Sva sreća, jedan od scenarista i reditelja serije poveo je na veliko platno sve te gikove koji su navijačicama mogli da se približe samo kao maskota školskog košarkaškog kluba, verujući da je ljubav kada devojčica sa tobom podeli svoj prdež i ne bude je sramota.
Sa jednakom iskrenošću i lucidnim humorom, Jud Apatow je uveo večite marginalce u sveopštoj raspodeli seksa i romanse, u komedije o problemima zrelih ljudi: Četiri banke a nevin i sada Zaglavilo se.
Za razliku od ostalih američkih romkoma, Zaglavilo se mehanizam ne ferma preterano. Tu je postavka – dvoje različitih ljudi, Ben i Alison, spojeni su neplaniranom trudnoćom, ali ostatak priče se odvija vrludavo i razbarušeno, oslanjajući se mahom na komediju situacije. I to kakve situacije!
Od izbora ginekologa koji bi trebalo da porodi Alisoninu bebu, Apatow pravi urnebesnu audiciju na kojoj svaki od kandidata ima par minuta da zadobije poverenje buduće majke, vas nasmeje i isprepada zgrčenog Bena koji, nakon konačnog izbora, sa olakšanjem priznaje: „I can't stand meeting more of you, guys.“
I vi verujete njegovom gotovo kronenbergovskom strahu, jer sekvenca ne samo da duhovito ističe bizarnost ginekološke profesije, već opasno ugrožava Benovo „bush and boobs“ utvrđenje, do tada stabilno na kamari ulepljenih maramica.
Beba, čije ritanje oseća dok pokušava da vodi ljubav sa Alison, nikako ne pomaže da se Ben opusti i doraste nežnosti Erica Bane u sličnoj situaciji u filmu Minhen, na koji se on i drugari, kao dobri Jevreji, lože pri početku filma.
Kada zemljotres istrese Benove police i Alison pronađe katanu, jasno je da su razlike između njih dvoje gotovo civilazicjske. U Alisoninim očima često vidite pogled Vendi dok peva uspavanku Petru Panu i njegovoj infantilnoj družini, odlučna da, čim zaspe, pobegne kući.
Povremeno vam ih zaista bude žao što moraju da trpe jedno drugo. Stoga što Apatow ne poentira samo na zbližavanju dvoje različitih ljudi. Priča se fokusira na njihove pojedinačne strahove od roditeljstva, promene, donošenja odluka i od onog drugog. A ti strahovi su uverljivo prikazani.
Strahovi Alison od promena kroz koje prolazi njeno telo, od gubitka posla i šefa koji joj je mesec dana ranije ljubazno savetovao da se malo zategne, od mišljenja drugarica. Benovi strahovi od napuštanja bezbednog momačkog života, knjiga o bebama i Alisoninih očekivanja.
U tom smislu, bračni par Alisonine sestre i zeta koji isprva deluju kao epizodni junaci, postaje ravnopravan glavnom paru, dajući univerzalniji karakter priči o muško-ženskim odnosima, a komediji šekspirovsko bogatstvo peripetija i vizura. Čak i vratar noćnog kluba dobije priliku da kaže kako se oseća kao šraf u razrađenom mehanizmu garniranja gostiju kako bi se održao renome kluba.
Neke od Benovih replika kao da dolaze pravo iz nesvesnog. Usred skidanja odeće, Ben primećuje: „You are so much prettier than me!“. Sušta metafizička spoznaja. Takav začudan pogled Apatow nameće gledaocu u svim poglavljima Alisonine trudnoće. Pogled vanzemaljca koji postavlja naizgled suvišna pitanja o onome što je „normalno“, na koja dobija lucidne i vazda komične odgovore.
Osim toga, Zaglavilo se ima jedan od najsumanutijih dečijih odgovora na pitanje kako nastaju bebe. Recimo da se ne pominju rode.
Kristina Đuković
Izvor: Popboks