Mladi slabo poznaju medije

0
SHARE

book23Oko 40 odsto mladih smatra da u Srbiji postoje mediji koji su u celini ili najvećim delom njima posvećeni, ali nisu uspeli da se sete njihovih naziva, rezultati su istraživanja omladinskih kanala informisanja u Srbiji, koje je juče predstavljeno u hotelu “Palas”. Govoreći na konferenciji “Više o mladima u medijima”, na kojoj su predstavljeni rezultati istraživanja Balkanskog fonda za lokalne inicijative sprovedenog krajem prošle godine u 10 gradova, predsednik Društva psihologa Prvoslav Plavšić je rekao da je ovom prilikom zabeleženo samo delimično poznavanje medija među mladima.

– U ispitivanim mestima oko 63 odsto mladih ocenilo je da sad nema takvih medija kod njih, dok je 38 odsto navelo da takvih medija nikada nije ni bilo u njihovim sredinama – rekao je Plavšić.
Prema njegovim rečima, oko tri petine anketiranih smatra da bi mediji za mlade trebalo da budu što obuhvatniji, da detaljno informišu o njihovim problemima, da budu edukativnog karaktera ili da njihov oblik i sadržaj budu dostupni mladima.

On je rekao da oko 42 odsto mladih misli da su njihovi vršnjaci osrednje informisani o najvažnijim problemima društva i dodao da je njihova informisanost jedan od najvažnijih ciljeva. Predstavnica mladih Alisa Kockar predstavila je Apel omladinskih organizacija koje se bave medijima, istakavši da su problemi mladih, od vršnjačkog nasilja, narkomanije do nezaposlenosti, brojni i nisu lako rešivi.

Kockarova je navela da je informisanost temelj aktivizma bez kojeg nije moguće rešiti probleme i dodala da je potrebno uspostaviti sistem redovnog informisanja mladih od strane medija i nadležnih institucija.

Prema njenim rečima, mladima je potrebno da se mediji i institucije aktiviraju kako bi se izgradilo bolje i prihvatljivije društvo za omladinu u Srbiji, kao i njihova pomoć i razumevanje.

Savetnica ministarke omladine i sporta Zora Krnjaić rekla je da je informisanje mladih ključni korak za razvijanje aktivizma i njihovo uključivanje u društvo i dodala da je potreba predstaviti mlade kao resurs, a ne kao problem i stvoriti im šanse da iskažu kreativnost.

Krnjaićeva je kazala da mladi nisu dovoljno zastupljeni u medijima, da je potrebno više sadržaja posvećenih njima, kao i da je jedan od važnih problema na cijem rešavanju treba raditi kada su u pitanju mladi, razvijanje informatičke pismenosti.

Konferencija “Više o mladima u medijima” deo je programa “Mi smo u programu”, koji već dve godine realizuje Balkanski fond za lokalne inicijative, uz finansijsku podršku Ministarstva omladine i sporta sa ciljem da se osnaže omladinske organizacije i grupe mladih od 17 do 30 godina.

Izvor:glas javnosti