Projekat beogradskih đaka najbolji na svetu

0
SHARE

 Projekat "Igralište za decu sa posebnim potrebama", koji su osmislili učenici Ugostiteljsko-turističke škole iz Beograda i njihovi drugovi iz Libana, proglašen je najboljim na najvećem svetskom takmičenju srednjoškolaca "Mondijalogo", pišu "24 sata".
Na aerodromu "Nikola Tesla" roditelji i drugovi su sa cvećem dočekali Kristinu Jauković (17), predstavnicu našeg osmočlanog tima, i profesorku Grozdu Pejčić, vođu projekta. "Bilo je fantastično, nezaboravno i neizvesno! Svi projekti su bili fenomenalni, a kad su proglasili treće i drugo mesto oprostili smo se od medalje. Zato nisam ni čula kada su prozvali Srbiju i Liban. Shvatila sam da smo pobedili tek kada su oko nas počeli da sevaju blicevi", rekla je Kristina.

Ideja organizatora Daimlera i UNESCO-a je da se ovim takmičenjem podstakne dijalog učenika koji žive u zemljama različite kulture, i da, bez obzira na veliku udaljenost, zajednički rade na izabranoj temi.

Tako su se Kristina Janković, Nenad Damljanović, Dragana Sretenović, Saša Belušević, Dragan Čakarević, Đorđe Vukmir, Nikola Škorić i Stevan Katušić, učenici trećeg razreda, povezali sa vršnjacima iz Libana sa kojima su komunicirali preko interneta.

"Ideju za projekat našli smo u novinama "24 sata" u kojima je objavljena vest o igralištu za decu sa posebnim potrebama na Bežanijskoj kosi.

Otišli smo u školu za decu sa posebnim potrebama "Dr Dragan Hercog" i od njih saznali da bi voleli da igraju košarku, bejzol, šah, da imaju ljuljaške, biciklističku stazu…

Na osnovu njihovih želja osmislili smo prostor na kojem bi se kroz igru zbližila zdrava i bolesna deca", kaže Kristina.

Projekat predviđa mesto u kome se deca osećaju sigurno i na kojem mogu da se igraju i upoznaju sa razičitim kulturama. Prva nagrada je 1.500 evra za svaki tim.

Za koncept pokretne biblioteke na biciklima, kao predlog tima Indonezija – Ukrajina, dodeljeno je drugo mesto. Treći trofej podelili su timovi Nemačka – Meksiko i Sirijska Arapska Republika – SAD.

Sirijsko-američki tim je sakupio slike, koje su crtala deca izbeglice, a koja predstavljaju njihova sećanja i nadu. Od sakupljenih crteža napravili su knjigu.
Srednjoškolci iz Nemačke i Meksika su u svojoj školi postavili velike table na kojima su njihovi vršnjaci odgovarali i postavljali pitanja o migracijama.

(MONDO)