Poziv udruženjima građana i fondacijama za učešće u programu uvođenja Community kartice u Srbiji

57
0
SHARE

U okviru Projekta za unapređenje okvira za davanje koji finansira USAID, a koji sprovodi Koalicija za dobročinstvo koju predvodi Fondacija Ana i Vlade Divac, a dodatno čine Trag Fondacija, Catalyst Balkans, SMART Kolektiv, Srpski Filantropski Forum, Forum za odgovorno poslovanje i Privredna komora Srbije, jedna od aktivnosti je uvođenje i razvoj jedinstvenog alata za prikupljanje sredstava – Community kartice. Uvođenje community kartice predstavlja inovativni i održivi model razvoja lokalnih zajednica, potpuno jedinstven u Srbiji. 

Community kartica je vrsta lojalti kartice sa svim njenim karakteristikama i pogodnostima za kupca, s tim što predstavlja način za prikupljanje sredstava namenjenih lokalnoj zajednici. Naime, svaki put kada vlasnik kartice izvrši kupovinu u zanatskim radnjama, trgovinama, buticima i drugim pravnim licima koja budu učestvovala u programu, procenat od iznosa računa odlazi u Fond za zajednicu, a određeni procenat se kao nagrada, odnosno popust vraća kupcu. Fond za zajednicu biće formiran u svakoj od pet odabranih opština/gradova, a vlasnici kartice će korišćenjem iste donirati bez dodatnih troškova. Od sredstava koja se na ovaj način prikupe u toku godine, biće podržani projekti za unapređenje lokane zajednice, čime svaki vlasnik kartice neposredno učestvuje u poboljšanju svog okruženja. Putem direktnog glasanja svi vlasnici kartica moći će da učesvuju u odabiru najvažnijih projekata u svojoj zajednici.

Kako bi se uspešno realizovao ovaj model u lokalnim zajednicama, Fondacija Ana i Vlade Divac raspisuje poziv za učešće pet organizacija civilnog društva u ovom programu. Odabrane organizacije će biti lokalni partneri i nosioci projekta u svojoj zajednici i biće zadužene za uspostavljanje partnerstava sa lokalnim biznisima, promovisanje kartice na lokalnom nivou, koordinaciju odabira projekata koji će biti podržani sredstvima prikupljenim korišćenjem kartice i administriranjem realizacije tih projekata, kao i za sve druge aktivnosti koje se odnose na uspostavljanje funkcionisanja kartice u lokalnoj zajednici.

Ko može da se prijavi i do kada?

Na konkursu mogu da učestvuju registrovana udruženja građana i fondacije koje su aktivne najmanje dve godine (podnele su finansijske izveštaje za 2016. i 2017. kalendarsku godinu) i imaju iskustvo u radu u lokalnoj zajednici, kao i administriranju malih grantova.

Rok za podnošenje prijava za učešće u programu je 17. decembar 2018. godine u ponoć.

Koji su kriterijumi izbora?

  • Kapaciteti i iskustvo u sličnim projektima u radu u lokalnoj zajednici i administraciji malih grantova;
  • Saradnja sa relevatnim akterima na lokalu (lokalnim biznisima, lokalnom samoupravom, udruženjima, građanima);
  • Resursi zajednice (broj privrednih subjekata, udruženja, broj stanovnika i kupovna moć građana).

Šta učešće u programu obuhvata?

  • Obuke za implementaciju community kartice. Treninzi će biti održani do marta 2019. godine i realizovaće ih Odorheiu Secuiesc Community Foundation koji sprovodi program community kartice u Rumuniji;
  • Celokupnu infrastrukturu i logističko-tehničku podršku za sprovođenje programa za odabrane partnerske organizacije;
  • Mogućnost održivog funkcionisanja udruženja i dugoročnog obezbeđenja sredstava za sprovođenje aktivnosti na lokalu.

Kako se prijaviti za program?

Prijava se vrši slanjem prijavne dokumentacije (popunjen prijavni formular i dodatna dokumentacija) putem on-line forme koja je dostupna na www.divac.com/communitykartica.

Prijavni formular možete preuzeti ovde.

Dodatnu dokumentaciju mogu činiti pisma preporuke izdata od stane lokalne samouprave, lokalnih biznisa, donatora, medija i sl.

 

Sa udruženjima i fondacijama koji uđu u uži krug selekcije biće obavljeni intervjui.

Za više informacija možete se obratiti Jeleni Rakić ili Željku Mitkovskom na broj 011/3341755 ili na imejl jelena.rakic@divac.com ili zeljko.mitkovski@divac.com